Jeg bygger et "drivhus" med 3 sider og tak av opal korrugert plast til min dyrkingslott. Ser at automatiske vinduer for lufting i vanlige drivhus ikke er tilstrekkelig for mine dyrkingsnaboer når solen treffer fra morgen til kveld. Tanken er at det ikke skal bli FOR lyst og varmt der inne da jeg ikke kan være der hele tiden og passe på. Men for å fjerne den litt stygge "skjul-følelsen" vil jeg kle inn veggene med en lasert espalier på utsiden.
Dalen mellom de korrugerte åsene er 22 mm bred og 18 mm dyp, og jeg vil legge et rutemønster med de vertikale ribbene i dalene mot veggreglene og de liggende ribbene utenpå dem. Så jeg har to spørsmål:
1. Hvor kan man få tak i 22x22 uhøvlede eller finsagde ribber i Stockholmsområdet? Ser at f.eks. Beijer har målestokker i den dimensjonen, men de er bare 180 cm og spissede. Jeg vil ikke kjøpe dyr planhøvlet list men billigst mulig.
2. Ville det fungere å forbore og feste både ribbe og plast med en lengre takskrue i reglen, og finnes det så lange skruer?