Hei, mitt første innlegg her etter mange dagers surfing på forumet som jeg synes er veldig givende.
Har planer om å bygge innervegg, men taket er gipset (vet ikke hvor mye det er senket, men kan gjette på minst 20cm). Jeg er ikke veldig kunnskapsrik, men jeg vet at jeg ikke kan sette regel direkte på gipsen da det kan bli løst etter en stund, men hva gjør jeg da? Skal jeg prøve å finne bjelkene som takgipsen sitter på, og i så fall hvordan? Eller skal man rive ned hele taket og sjekke
. Kan også legge til at hvis jeg trykker litt lett på taket, så beveger det seg litt, altså det føles ikke veldig stabilt.
Har planer om å bygge innervegg, men taket er gipset (vet ikke hvor mye det er senket, men kan gjette på minst 20cm). Jeg er ikke veldig kunnskapsrik, men jeg vet at jeg ikke kan sette regel direkte på gipsen da det kan bli løst etter en stund, men hva gjør jeg da? Skal jeg prøve å finne bjelkene som takgipsen sitter på, og i så fall hvordan? Eller skal man rive ned hele taket og sjekke
Vet du hvorfor taket er senket? Vil du ha den høyden? Foreslår at du river ut innertaket ellers, enten i hele rommet eller på den ene siden av din nye innervegg.
Velkommen til forumet!
Finner du at det er rimelig stabilt, så må du finne stendere eller lektene som gipsen er skrudd i. Da kan du bruke en stendersøker, og enten lete etter stender eller bruke metall-funksjonen og lete etter skruene (eller stålstendere, hvis det er slike). Noen ganger går det å finne skruen med en magnet også.
Ikke så bra eller morsomt å bygge innervegg mot et tak som ikke er stabilt, så først bør du undersøke konstruksjonen litt mer.rammos skrev:
Finner du at det er rimelig stabilt, så må du finne stendere eller lektene som gipsen er skrudd i. Da kan du bruke en stendersøker, og enten lete etter stender eller bruke metall-funksjonen og lete etter skruene (eller stålstendere, hvis det er slike). Noen ganger går det å finne skruen med en magnet også.
Jeg tror at taket er senket pga ventilasjon. Ok jeg undersøker litt hvordan det hele er bygget, kan man leie en bra regelsøker hos Tiderman eller en annen bedrift? Hva jeg har lest så er ikke de billigere noe å ha.
Klikk her for å svare