Hei!

I forbindelse med regn i går oppdaget vi lekkasje i taket i vaskerommet ved et lysrørfeste. Vaskerommet ligger under verandaen som er av betong. Det finnes sprekker i en gammel reparasjon utenpå verandaen som ligger over lysrøret, og det virker sannsynlig at vann kommer inn der når vann samler seg på trappen når det blåser.

Jeg ville helst hogge opp sprekken og støpe ny betong, men er usikker på om det er mulig på denne årstiden. Temperaturen vil variere mellom 9 og -3 i løpet av den nærmeste uken. Er det mulig å gjøre? Det er totalt 4,5 m sprekk som skal hugges som bredest 3 dm og maks 1 dm dypt.

Hvis noen har noen annet tips for midlertidig reparasjon som kan holde over vinteren om støping blir vanskelig, tar jeg gjerne imot det også. Kan tenke meg noe med plast, papp eller noen enkel tetning, men alle ideer mottas.

• Vannlekkasje drypper fra taket nær lysarmatur i en vaskekjeller. Det er synlig akkumulasjon av vann og fuktighet på overflaten.
  • Trapp med betongoverflate foran inngang; synlig sprekk og fuktskadet overflate. Blomsterpotter plassert langs siden.
  • Sprekker og flassende maling på betongoverflate, antydende til vannskade eller slitasje, potensielt kilde til lekkasje i vaskerommet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.