Hei, Har kjøpt en lekestue til barna i moduler (Ikea-konsept), se pdf. Den heter loft300
Lekestuen er som en loft som står på søyler. Jeg har tenkt å ha den på en skråning som ikke er så bratt (se bildet).
Jeg har vurdert å skru søylene i stolpefundament (http://www.jabo.se/se/sortiment/beslag-och-tillbehoer/markfundament-71x71/) og la de to stolpefundamentene som skal bære søylene på forsiden (ligger ved skråningsfoten) stikke opp litt for å kompensere for høydeforskjellen. Alternativt kjøpe lengre søyler.
Kan man gjøre som jeg har tenkt, eller har dere bedre forslag.
våkent. det har jeg også tenkt på og det løser jeg gjennom å ha noe under. Har testet og funker bra. spesielt for rutschen da det blir morsommere for barna!
Er det ikke bedre å senke hytta i bakkant i stedet for å heve i forkant og forlenge trapp og sklie? Stolpefundamentene burde fungere bra, men de må slås ned hele veien.
Synes det blir finere om hytta er litt høyere, pluss at vi får bedre utsikt til barna fra stuen. Spørsmålet er om det finnes andre løsninger enn stolpefundament!
plinter eller plater, gjerdestolpevarianten du lenker til føles litt så som så med hensyn til setninger. Tenk også på hva du skal ha i hytta når ungene har mistet interessen om noen år, det kan for eksempel være lurt å allerede nå forsterke bjelkelaget.
Det blir vanskelig å finne et sted på tomten hvor bakken er jevn.
Jeg tror det blir en kombinasjon av å heve fremre stolper og kappe litt av de bakre stolpene.
Lekehytta er ikke så stor og veier egentlig ikke så mye. Den kan løftes av to voksne uten problemer. Jeg har tenkt at om noen år, når de blir litt eldre, kan man løfte den til skogsområdet bak huset, så kan de ha det som hytte. Derfor vil jeg ikke ha betongpilarer eller plate.
Hvordan er det om jeg graver ned en lecablokk og på en eller annen måte fester stolpene til det? Holder det?