Hei! Jeg har et hus med kjeller fra -61 og jeg skal legge inn et gulv i kjelleren. Underlaget er betong som det er lagt byggplast og deretter sponplate på, kan man legge et klikk-gulv på det eller bør man ta bort alt og se hvordan det ser ut under?

Alltid best å sjekke hva som finnes under hvis du ikke selv har gjort grunnkonstruksjonen, det ville vært synd om det blir problemer når du har lagt inn ditt nye gulv... Jeg har lært et sted at plastfolie på kjellergulv ikke er en vellykket konstruksjon, men det er bare en magefølelse..

Sist redigert:
Alt avhenger nok av hvor mye fukt du har i kjellergulvet ditt, fukt finnes jo alltid. Den fukten som alltid finnes under en kjeller må kunne komme opp et sted. Jeg har sett i en artikkel i Gjør Det Selv for noen utgaver siden en bra beskrivelse og de ga mulighet for lufting langs veggene så fukten kunne komme ut der. Platon matte er kanskje ikke helt gal.. i artikkelen fra alt om bostad skriver de "og passer bra i kjelleren der det er mindre slitasje og liten risiko for fukt." som sagt du bør nok kikke på akkurat din kjeller, og en liten titt under eksisterende konstruksjon høres smart ut.

Jo jeg skal rive ut det gamle og se hvordan det ser ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.