Hei! Jeg tenkte å legge plastgulv i kjelleren på huset mitt fra -65.
Jeg tenkte at først legger jeg en damp- og fuktbarrière, så legger jeg noen form for tregulv/masse, sponplate og øverst en tett plastmatte. Høres det bra ut?

• Fuktig kjellergulv med synlige skader, hvitt stoff rundt kanter.
  • Fukt- og dampsperre med teksten "Teno tett" for bruk i byggprosjekter, angitt med godkjenningsdetaljer fra Boverket og Norges byggstandarder.
Nei, det synes jeg ikke høres bra ut. Du stenger inn organisk materiale mellom 2 tette lag. Det er som skapt for at det skal mugne.

Beklager. Jeg trodde det var tydelig at jeg var ironisk på bildene. Men det synes kanskje ikke? River akkurat nå opp kjelleren fordi jeg i verste fall trodde det var et plastgulv regulert på tre. Men det var så mye verre...
Kan man gjette fra når det er gjort? Når er Tenotät fra (basert på Sveriges plastforbunds verknorm 2000/2001).

• Rivning av etasje med gammelt gulvbelegg og støvlag over fuktig betongoverflate i kjeller.
:D nei det syntes ikke på bildene... man vet jo aldri...

Kjellergulv fra denne tiden har det best ved å være åpne, det er den krasse sannheten.

Ser veldig bra ut på bildene. Jeg synes du skal male over alt med en eller annen plastfarge så blir det som nytt.

• Liker
nmeden
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Ser mye bra ut på bildene. Jeg synes du skal male over alt med en plastmaling så blir det som nytt.
Flytmasse kan man jo bruke før malingen så det blir plant

P Pumba skrev:
Flytsparkel kan man jo kjøre før maling slik at det blir plant
Trikset for å få det virkelig bra er å male straks, før flytsparklet har rukket å tørke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.