Hei var i går og kjøpte 15kvm perlestaff, jeg begynte å montere den i går, med dykkertpistol. Men nå er det slik at lengden ikke rekker over hele rommet, så jeg må skjøte i korte.
Takbjelkene er ikke særlig jevne og når jeg hadde skjøtt en kort og skulle dit med neste staff så hadde jeg et rent Helvete med å få den på plass, resulterte i noen knekte staver osv.
Men fikk til slutt den på plass. Finnes det noen som helst tips på hvordan man kan gjøre dette smidig?
Bjelkene er ujevne i starten, men retter seg ut jo lenger inn i rommet jeg kommer, men akkurat nå er det et rent helvete å legge staff.
Takbjelkene er ikke særlig jevne og når jeg hadde skjøtt en kort og skulle dit med neste staff så hadde jeg et rent Helvete med å få den på plass, resulterte i noen knekte staver osv.
Men fikk til slutt den på plass. Finnes det noen som helst tips på hvordan man kan gjøre dette smidig?
Bjelkene er ujevne i starten, men retter seg ut jo lenger inn i rommet jeg kommer, men akkurat nå er det et rent helvete å legge staff.
Men hvordan holder jeg da oppe plankene? Jeg kan jo ikke alene holde opp planker som er 3,7 meter lange, og spikre i ettertid. Legger jeg i sponten på den ene siden for å deretter prøve å legge den i på den andre siden, er jo risikoen utrolig stor for at den slipper i den andre enden med resultat at jeg knekker sponten. Kan man montere sammen 2 planker på langs og deretter spikre dem opp 2 og 2? Men da får jeg jo kortskjøten på samme sted på hele taket.
Klikk her for å svare