Hei var i går og kjøpte 15kvm perlestaff, jeg begynte å montere den i går, med dykkertpistol. Men nå er det slik at lengden ikke rekker over hele rommet, så jeg må skjøte i korte.

Takbjelkene er ikke særlig jevne og når jeg hadde skjøtt en kort og skulle dit med neste staff så hadde jeg et rent Helvete med å få den på plass, resulterte i noen knekte staver osv.
Men fikk til slutt den på plass. Finnes det noen som helst tips på hvordan man kan gjøre dette smidig?

Bjelkene er ujevne i starten, men retter seg ut jo lenger inn i rommet jeg kommer, men akkurat nå er det et rent helvete å legge staff.

Sørg for at bordene er i not, men spik først når neste bord har gått i not (etterspikking)

Men hvordan holder jeg da oppe plankene? Jeg kan jo ikke alene holde opp planker som er 3,7 meter lange, og spikre i ettertid. Legger jeg i sponten på den ene siden for å deretter prøve å legge den i på den andre siden, er jo risikoen utrolig stor for at den slipper i den andre enden med resultat at jeg knekker sponten. Kan man montere sammen 2 planker på langs og deretter spikre dem opp 2 og 2? Men da får jeg jo kortskjøten på samme sted på hele taket.

Du kan ta en spillbit, lekter etc og spikre på bjelken lenger frem som holder til brettet er montert. Når du kommer frem til innfestningen flytter du brettet videre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.