Et rom med delvis pusset vegg, tre små vinduer, stige, byggematerialer og møbler i forgrunnen, klar for videre renovering.

Jeg har fjernet gammel maling og nå er tanken å påføre et nytt tynt lag puss for å få en jevn overflate.

Jeg har sett litt på weber Base 135 pussbruk c hand? Som jeg tolker det så trenger jeg ikke å armere?

• Liker
kest
  • Laddar…
Hei! Jeg skal gjøre det samme som deg! Hvordan gikk du frem for å få en jevn overflate å male på? Ha det bra

Hei jeg skulle anbefale finja gipsputs mye mer lettarbeidet Med vennlig hilsen, Tobbe

T Träabetare skrev:
Hej jag skulle rekommendera finja gipsputs mycke mer lättarbetat Med vänlig hälsning, Tobbe[/QUOTE
Okej fungerar det i källare alltså ? Mvh Joel

Gipsbruk slås på eller sparkles opp etterarbeides med filtbredde eller kostes avhengig av hvilken ferdig overflate du vil ha trengs ikke armeres/nettes i normale tilfeller

J Joel_larsson skrev:
Hei! Jeg skal gjøre det samme som deg! Hvordan gikk du frem for å få en jevn overflate å male på? Ha det bra
Fukt underlaget godt, deretter påførte jeg mørtel med en Pusseskje nedenfra og opp. Ikke for bred, vil nok tippe på en ca 30-40 cm bred Pusseskje. Etter en stund når det har ligget på veggen, må man skrubbe sammen så det blir en enhetlig struktur. Her er det viktig å ha litt timing. Skal ha tørket litt men ikke for mye. Du bløter ned pussebrettet og fjerner overflødig fra svampen. Bytt vann ganske ofte.

Det er ikke lett å få en gipsveggstruktur til finish for en nybegynner som meg, så jeg valgte å male på en utjevnende murfiller med sand i, så det ble en struktur.

Kan ta noen bilder så får du se hvordan mitt ble.

• Liker
johannord
  • Laddar…
Det kan du bruke i kjelleren

Grå, teksturert vegg med hvitt paneltak og synlig ledningsføring på høyre side. Lyspunkt i hjørnet nederst og et stykke ubehandlet treverk.
Veggåpning med lite vindu og hvitmalt, ujevn veggoverflate, lys kommer inn fra vinduet, lysegrå gulvfliser nederst i hjørnet.

• Liker
Appendix og 2 andre
  • Laddar…
Superfint resultat, er selv i startgropene for et lignende selskap, hva var det for murfiller med sand som du brukte?

J johannord skrev:
Superfint resultat, er selv i startgropene for et lignende selskap, hva var det for murfiller med sand som du brukte?
https://www.fargvaruhuset.se/sv/art...OWz4-kq_8qPyA174jlvpSJhZs217kL0RoClNwQAvD_BwE

Det sto at man skulle korsmale for beste resultat men etter å ha gjort det på grunnmuren på utsiden så synes jeg ikke at det ble bra. Jeg husker ikke om jeg rullet innsiden men jeg tror det. Kommer til å rulle på det når jeg skal fortsette på grunnmuren i hvert fall.

• Liker
johannord
  • Laddar…
P Phasio skrev:
[lenke]

Det sto at man skulle kryssmale for beste resultat, men etter å ha gjort det på grunnmuren utenpå syns jeg ikke at det ble bra. Jeg husker ikke om jeg rullet innsiden, men jeg tror det. Kommer til å rulle på det når jeg skal fortsette på grunnmuren uansett.
Akkurat det produktet jeg satt og så på :D.

J johannord skrev:
Akkurat det produktet jeg satt og så på :D.
Den er skikkelig tykk og god den fargen. Jeg liker den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.