Hei! Jeg skal gjøre det samme som deg! Hvordan gikk du frem for å få en jevn overflate å male på? Ha det bra
Hei jeg skulle anbefale finja gipsputs mye mer lettarbeidet Med vennlig hilsen, Tobbe
Gipsbruk slås på eller sparkles opp etterarbeides med filtbredde eller kostes avhengig av hvilken ferdig overflate du vil ha trengs ikke armeres/nettes i normale tilfeller
Fukt underlaget godt, deretter påførte jeg mørtel med en Pusseskje nedenfra og opp. Ikke for bred, vil nok tippe på en ca 30-40 cm bred Pusseskje. Etter en stund når det har ligget på veggen, må man skrubbe sammen så det blir en enhetlig struktur. Her er det viktig å ha litt timing. Skal ha tørket litt men ikke for mye. Du bløter ned pussebrettet og fjerner overflødig fra svampen. Bytt vann ganske ofte.J Joel_larsson skrev:
Det er ikke lett å få en gipsveggstruktur til finish for en nybegynner som meg, så jeg valgte å male på en utjevnende murfiller med sand i, så det ble en struktur.
Kan ta noen bilder så får du se hvordan mitt ble.
Det kan du bruke i kjelleren
https://www.fargvaruhuset.se/sv/art...OWz4-kq_8qPyA174jlvpSJhZs217kL0RoClNwQAvD_BwEJ johannord skrev:
Det sto at man skulle korsmale for beste resultat men etter å ha gjort det på grunnmuren på utsiden så synes jeg ikke at det ble bra. Jeg husker ikke om jeg rullet innsiden men jeg tror det. Kommer til å rulle på det når jeg skal fortsette på grunnmuren i hvert fall.
Akkurat det produktet jeg satt og så påP Phasio skrev:
Klikk her for å svare