Hei!

Jeg er i full gang med å renovere min lille leilighet, og begynner nå å nærme meg det absolutt største momentet: riving og montering av gulv + kjøkkenbenkene. Jeg har forstått at man bør ha gulv under kjøkkenbenkene for å redusere risikoen for fuktskader, og det føles rimelig – dessverre. Om det ikke var tilfelle, kunne jeg revet/montert hele kjøkkenet på én gang, for så å kunne konsentrere meg om gulvet ved en senere anledning da det jo ikke trenger å ligge under kjøkkenbenkene. Nå må alt gjøres på en og samme gang, noe som er vanskelig når man har en liten plass å bo på og lite tid å gjøre det på.

Jeg lurer derfor på om det finnes noen alternative metoder å gjøre dette på. Har tenkt på om man for eksempel kunne bruke en sponplate (eller lignende) som man legger mot betongen, tetter mot veggene for så å bygge kjøkkenet oppå. Da kunne man legge gulvet mot sponplaten i stedet for mot veggene. Kanskje finnes det til og med noen form for "tettematte" eller lignende, eller er det bare å bite i det sure eplet og innse at man må gjøre alt på samme gang? Håper dere forstår hva jeg mener :).

Til slutt funderer jeg på hvordan man kan legge gulvet rundt kjøkkenøya. Kjøkkenøya har ikke vann trukket, og spørsmålet er om det er best å feste lektene som den skal stå på direkte mot betonggulvet og legge gulvet rundt, eller feste mot allerede lagt gulv?

Takk på forhånd!

Mvh Patrick

Fant dette innlegget i en annen tråd på forumet, hva sier dere om nedenstående metode:

"Du kan gjøre som jeg gjør. Benkeskapene hviler på en list festet i veggen bak og på ben foran. Deretter er de også festet i veggen. Når kjøkkenet er satt og det er på tide med gulvlegging, tar jeg vekk bena og legger gulvet helt inn under benkene. Det holder med festet i veggen hvis du ikke belaster skapene. På denne måten får du gulv hele veien inn, men unngår risikoen for å skade det mens du setter opp kjøkkenet."

Hva tror dere?

Tror jeg har løst det med kjøkkenet, blir nok å legge gulvet under som i innlegget ovenfor. Lurer dog fortsatt på om noen har noen tips om kjøkkenøya - finnes det fordeler med å ha gulv under?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.