Har blitt spurt om å hjelpe til med å legge fliser hos en bekjent.
Men nå er det slik at det ligger en plastmatte der fra før.
Det er IKKE i våtrom eller lignende, bare i grov-entreén.
Kan man legge fliser rett på matten bare? eller må man fjerne hele greia. Forstår at det kanskje er det beste? men må man?
skal legge til at det er betonggulv under plastmatten.
Det er IKKE i våtrom eller lignende, bare i grov-entreén.
Kan man legge fliser rett på matten bare? eller må man fjerne hele greia. Forstår at det kanskje er det beste? men må man?
skal legge til at det er betonggulv under plastmatten.
Må også tilføye at en vaskemaskin skal stå i et hjørne også.mythic skrev:Har blitt spurt om å hjelpe til med å legge fliser hos en bekjent.
Det er IKKE i våtrom eller lignende, bare i grovinngangen.
Kan man legge fliser på matten direkte bare? eller må man fjerne hele greia? Forstår at det kanskje er best? men må man?
skal tilføye at det er betonggulv under plastmatten.
Man kan gjøre hvordan man vil.
Jeg ville ha revet bort plastmatten. Problemet ligger i at plasten er litt myk. Da kan teoretisk (og kanskje praktisk) sett flisene løsne og fugene sprekke.
Jeg rev for noen år siden et flisgulv som var satt mot en sponplate. Sponplaten var malt med en blank svart maling som man skulle ha til fliser. Uansett, flisgulvet så helt OK ut etter 30 år.
Det eneste som var interessant var den mangelfulle vedheftingen.
Det er mye som går, men du går på bekostning av marginene dine og øker risikoen for et mindre vellykket resultat som ev. må gjøres om.
Jeg ville ha revet bort plastmatten. Problemet ligger i at plasten er litt myk. Da kan teoretisk (og kanskje praktisk) sett flisene løsne og fugene sprekke.
Jeg rev for noen år siden et flisgulv som var satt mot en sponplate. Sponplaten var malt med en blank svart maling som man skulle ha til fliser. Uansett, flisgulvet så helt OK ut etter 30 år.
Det eneste som var interessant var den mangelfulle vedheftingen.
Det er mye som går, men du går på bekostning av marginene dine og øker risikoen for et mindre vellykket resultat som ev. må gjøres om.
Klikk her for å svare