Hei!
Bygger innvendige vegger med lecablokker og lurer på hva som er best å gjøre over dørene. Har snakket med en murer som sier lecabjelke, men det ser ut til å være vanskelig å få tak i. Dørene er 80 cm brede. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan gjøre det?
Bygger innvendige vegger med lecablokker og lurer på hva som er best å gjøre over dørene. Har snakket med en murer som sier lecabjelke, men det ser ut til å være vanskelig å få tak i. Dørene er 80 cm brede. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan gjøre det?
Uhh... https://www.beijerbygg.se/privat/sv...k-lattklinker/lecabalk-200x190x1490-005250627M mossanbo skrev:
Det går an å gjøre det selv, sage/hogge ut 2 lecasteiner som en U deretter armering og betong deriM mossanbo skrev:
Er det nye innervegger i et eksisterende rom, eller vil veggene bære noen vekt ovenfra? Hvis det er det første, skal bare lecablokkene over døren bære seg selv, og da kan man nok gjøre som håndverkere gjorde hos en slektning; bare lage en midlertidig ramme i døråpningen og mure lecablokkene over døren som vanlig - de sitter da bare murt i hverandre. Deretter vil de også hvile på dørkarmen, men det er ingen stor vekt i det tilfellet.
Kommer du til å fylle ovenfra så blir det et bra resultat om du legger en passende stor jernbjelke og bygger en form rundt den for deretter å vibrere ned betong.
Gjort det selv både i kjelleren og på garasjebyggingen. Riktig utført blir det sterkere enn leca-bjelker.
Gjort det selv både i kjelleren og på garasjebyggingen. Riktig utført blir det sterkere enn leca-bjelker.
Klikk her for å svare