D
byggmax åpner om 5 min! :) legger ut bilder når dørene er ferdige.

L-Bror
Ta noen under byggingen også :-)

D
yes skal bli! :) Kjøpte 2 stykker 19 mm mdf, som jeg kommer til å sage ut striper i med sirkelsag. Kjøpte råspont for å ha som "ramme" og har nå saget bort sponten på alle bitene.

Var på byggmax i sikkert 1 time og tenkte gjennom alle mulige kombinasjoner og hva som ville bli billigst/best. Til slutt ble det mdf og råspont. :)

D
målene på mdf-platene er altså h: 240, b: 59,5 tykkelse 1,9. alt i cm. Skal lage to dører som er 55 cm brede og ca 210 cm høye. Så blir det smijernshengsler. Men bilder kommer når jeg setter i gang på alvor.

Bra løsning!

• Liker
L-Bror og 1 annen
  • Laddar…
D
noen som har tips på hvordan man gjør sporene bra? er det bare å endre sagdybden og kjøre med bladet en gang for å få til et spor? eller skal jeg stille inn vinkelen på sagen og kjøre to ganger så jeg får en V-formet senkning?

D
Smal dør av tre med enkelt design og uferdige kanter, ved siden av kleshengere i et skap.
Døren ble veldig stabil, passet kanskje ikke helt med dette mønsteret da døren er veldig smal. Får se hva fruen synes og hvordan den ser ut når den er ferdig malt+hengsler! :)

D
Nå er det bare å gjøre en til

• Liker
L-Bror
  • Laddar…
D
nå er de ferdige.
Gråmalt, paneldør med svarte håndtak, ferdiggjort prosjekt fra en hobbyssnekker med erfaring fra skoleverksted.
Hvite dobbeldører med svarte hengsler i et innendørsmiljø, med en stol foran og en barneseng delvis synlig.

er ganske fornøyd med sluttresultatet. sist jeg snekret noe var jo i sløydtimene for typ 10 år siden, bortsett fra litt småting nå med huset da...

• Liker
Peter HellqvIst og 1 annen
  • Laddar…
Det der ble jo veldig bra! Utklasserer alle ferdige alternativer fra IKEA etc.

• Liker
Kjerstin G og 1 annen
  • Laddar…
D
takk takk :)

D danpih skrev:
nå er de ferdige.
[bilde]
[bilde]

er ganske fornøyd med sluttresultatet. sist jeg snekkret noe var jo i sløyden for typ 10 år siden, bortsett fra litt småting nå med huset da...
Kjempefint jo!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.