Hva tror ni om en latexfug som kommer til å være helt innebygd: Vil den overleve like lenge som dampsperren? Bruker den ikke for å lime plastfolie, men for å tette mellom glispanel og takstol.
Så at noen anbefalte Sikas Igpistol, men kan ikke finne den noe sted. Var innom proffmarkedet Optimera (Malmö Trä) i dag, men de hadde den ikke, noe som får meg til å tro at den kanskje ikke er så bra.
http://www.sika.se/upload/Lathundar/FogGuide.pdf
Så at noen anbefalte Sikas Igpistol, men kan ikke finne den noe sted. Var innom proffmarkedet Optimera (Malmö Trä) i dag, men de hadde den ikke, noe som får meg til å tro at den kanskje ikke er så bra.
http://www.sika.se/upload/Lathundar/FogGuide.pdf
Medlem
· västra götaland
· 80 innlegg
tror heller på silikon men pass på billig silikon inneholder mye fyllnadsmtl i stedet for silikon.
Tenker å røre om i gryten og komme med en anklagelse mot en hel yrkesgruppe!
Jeg har nå jaktet tetningsprodukter for dampsperre i en uke, men ingen byggevarebutikker selger dem. Produktene jeg snakker om er:
Mataki Teno tetningsmasse
Sika IgasPistolet
T-emballage TFlex
Alle disse er utviklet for å kunne lage en holdbar og eldrebestandig tetning mellom dampsperre og for eksempel tre. Likevel finnes de ikke ute på byggevarebutikker for profesjonelle bygningsarbeidere. (Har funnet Sika hos Ahlsell i Arlöv). Når jeg snakker med produsentene, er de forbauset, men godt klar over at produktene ikke selges. Ofte selger de store partier direkte til større byggefirmaer.
Spørsmålet jeg nå stiller meg er om alle Sveriges mindre byggere gjør en dårlig jobb når det gjelder dampsperrens tetning. Er de alle byggfuskere?
Jeg har nå jaktet tetningsprodukter for dampsperre i en uke, men ingen byggevarebutikker selger dem. Produktene jeg snakker om er:
Sika IgasPistolet
T-emballage TFlex
Alle disse er utviklet for å kunne lage en holdbar og eldrebestandig tetning mellom dampsperre og for eksempel tre. Likevel finnes de ikke ute på byggevarebutikker for profesjonelle bygningsarbeidere. (Har funnet Sika hos Ahlsell i Arlöv). Når jeg snakker med produsentene, er de forbauset, men godt klar over at produktene ikke selges. Ofte selger de store partier direkte til større byggefirmaer.
Spørsmålet jeg nå stiller meg er om alle Sveriges mindre byggere gjør en dårlig jobb når det gjelder dampsperrens tetning. Er de alle byggfuskere?
Sist redigert:
Både T-flex og Sika IgasPistolet har i alle fall jeg sett hos forhandlere der jeg bor, men du har rett i at de nok selges mest i store partier til større firmaer. På jobben min bruker vi T-flex, og det kommer et antall esker med jevne mellomrom, så jeg kjøper mine der til mye bedre pris enn i byggeforretningen. I tillegg er det den beste byggtapen jeg har brukt, med et enormt sterkt lim.MagnusRö skrev:Tenker å røre om i gryten og komme med en anklage mot en hel yrkesgruppe!
Jeg har nå jaktet på tetningsprodukter for dampsperre i en uke, men ingen byggeforretning selger dem. Produktene jeg snakker om er:
Sika IgasPistolet
T-emballasje TFlex
Alle disse er laget for å kunne skape en holdbar og aldersbestandig tetning mellom dampsperre og for eksempel tre. Likevel finnes de ikke ute i byggeforretninger for profesjonelle byggere. (Har funnet Sika hos Ahlsell i Arlöv). Snakker jeg med produsentene, så er de forbauset, men godt klar over at produktene ikke selges. Ofte selger de store partier direkte til større byggefirmaer.
Spørsmålet som jeg nå stiller meg er om alle Sveriges mindre byggefirmaer gjør en dårlig jobb når det gjelder tetning av dampsperren. Er de alle byggejuksemakere?
Klikk her for å svare