Nei. Jeg har kikket gjennom biblioteket av byggbøker og ingen steder står det noe om noen ekstra luftehull eller ventiler. Det er bare horisontale regler som avslutning oppe og nede, så luftspalten er i et lukket rom.
Din utette panelteori ser ut til å holde.
Deilig å slippe panel....
Din utette panelteori ser ut til å holde.
Deilig å slippe panel....
Jo angående lockpanel så har jeg spikret opp en sånn cirka 2000 lpm denne sommeren. Jeg har brukt en type Z panel, denne er jo som kjent helt glatt på baksiden med andre ord ingen luftveksling bak panelet !! Jeg har lektert med 22mm og har borret 10mm hull hver 20:de cm i hver lekt, syntes at det var verdt arbeidet i stedet for å bytte panel om 10 år.
Det er vel lufteventilering bak panelen som anbefales hvis man har en tett, not og fjær panel.
For å unngå mus og annet, legger man nett under. Av metall naturligvis!
Sävsjö legger blant annet lufteventilering bak panelen.
Se også AndersG bygge

For å unngå mus og annet, legger man nett under. Av metall naturligvis!
Sävsjö legger blant annet lufteventilering bak panelen.
Se også AndersG bygge

... og det gjør de helt enkelt!
Klikk her for å svare