Host***stålnett***host
 
Nei. Jeg har kikket gjennom biblioteket av byggbøker og ingen steder står det noe om noen ekstra luftehull eller ventiler. Det er bare horisontale regler som avslutning oppe og nede, så luftspalten er i et lukket rom.
Din utette panelteori ser ut til å holde.

Deilig å slippe panel.... ;)
 
::)

Hva da? Husets bukk skal vel ikke gå i veggen?
Og en eller annen liten mus innendørs kan vel ikke skade?

Nei, dere virker ikke som dyrevenner ...
;)

sukker panelhøna
fra Bullandö
 
Jo angående lockpanel så har jeg spikret opp en sånn cirka 2000 lpm denne sommeren. Jeg har brukt en type Z panel, denne er jo som kjent helt glatt på baksiden med andre ord ingen luftveksling bak panelet !! Jeg har lektert med 22mm og har borret 10mm hull hver 20:de cm i hver lekt, syntes at det var verdt arbeidet i stedet for å bytte panel om 10 år.
 
Det er vel lufteventilering bak panelen som anbefales hvis man har en tett, not og fjær panel.
For å unngå mus og annet, legger man nett under. Av metall naturligvis!

Sävsjö legger blant annet lufteventilering bak panelen.
bakt2.gif

Se også AndersG bygge
scan000288t.jpg
 
Javisst.. ;) Hvilket flott hus... Det er en glipe nederst og en øverst så det trekker gjennom. Mus er jo en risiko, men de må klatre oppover steinmuren først..
 
... og det gjør de helt enkelt!
 
Er det noen av dere med lokkpanel som har sett noen mus eller spor av mus? Jeg er da ikke rammet til tross for at jeg ikke har stålnett nederst.
 
Bob_the_builder
En fyr på jobben ga meg et eneste råd før byggingen: "Sørg for å sette nett under panelet! Det rasler i våre vegger! Mus var det som raslet rundt, altså...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.