Har bilat bort en støpt balkong på landet. Bygget i 1959. Balkongen var festet i fasaden med en betongkloss som armeringen var støpt inn i. Nå må jeg reparere betongklossen da den delvis har blitt ødelagt når jeg bilte bort armeringen. Det ser ut til å være en cirka 70 cm dyp og 30 cm høy betongstøping, cirka 3,70 lang. Hvilken mørtel skal jeg bruke til reparasjon av konstruksjonen. Kommer til å sette en trykkimpregnert bjelke 45x170 som bærebjelke til min nye trebalkong, er det best å bruke spikerplugg? I dag er fasaden av sidiplater, kommer etter hvert til å demontere disse og sette trepanel. Inntil da må jeg bytte ut noen plater, finnes det "nye" ufarlige erstatningsplater?

/Bosse

M
Kun anbefaling av lagningsbruk:

Jeg ville anbefale Rescon Redirep. Fordi det er lett å håndtere, fiberarmert, kan legges 6 cm om gangen (om jeg husker riktig), fester bra osv osv. Dessverre dyrt, men verdt det etter min mening. Sjekk med din byggevarehandel om de kan bestille det inn for deg.

M
Bosse#3617 skrev:
Kommer til å sette en trykkimpregnert bjelke 45x170 som bærebjelke til min nye trebalkong, er det best å bruke spikerplugg?
Nei nei. Det holder altfor dårlig. Jeg ville gått for noen ekspanderbolter.

Bosse#3617 skrev:
I dag er fasaden i sidiplater, kommer etter hvert til å demontere disse og sette opp trepanel. Inntil da trenger jeg å bytte ut noen plater, finnes det "nye" ufarlige erstatningsplater?

Kanskje kan man få tak i nerrivet fra noen som allerede har byttet sin eternittfasade?

/Bosse

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.