Har bilat bort en støpt balkong på landet. Bygget i 1959. Balkongen var festet i fasaden med en betongkloss som armeringen var støpt inn i. Nå må jeg reparere betongklossen da den delvis har blitt ødelagt når jeg bilte bort armeringen. Det ser ut til å være en cirka 70 cm dyp og 30 cm høy betongstøping, cirka 3,70 lang. Hvilken mørtel skal jeg bruke til reparasjon av konstruksjonen. Kommer til å sette en trykkimpregnert bjelke 45x170 som bærebjelke til min nye trebalkong, er det best å bruke spikerplugg? I dag er fasaden av sidiplater, kommer etter hvert til å demontere disse og sette trepanel. Inntil da må jeg bytte ut noen plater, finnes det "nye" ufarlige erstatningsplater?
/Bosse
/Bosse
Kun anbefaling av lagningsbruk:
Jeg ville anbefale Rescon Redirep. Fordi det er lett å håndtere, fiberarmert, kan legges 6 cm om gangen (om jeg husker riktig), fester bra osv osv. Dessverre dyrt, men verdt det etter min mening. Sjekk med din byggevarehandel om de kan bestille det inn for deg.
Jeg ville anbefale Rescon Redirep. Fordi det er lett å håndtere, fiberarmert, kan legges 6 cm om gangen (om jeg husker riktig), fester bra osv osv. Dessverre dyrt, men verdt det etter min mening. Sjekk med din byggevarehandel om de kan bestille det inn for deg.
Nei nei. Det holder altfor dårlig. Jeg ville gått for noen ekspanderbolter.Bosse#3617 skrev:
Bosse#3617 skrev:
Klikk her for å svare