Jeg tror at det kommer til å se uproporsjonalt og klumpete ut med 90 mm brede vangstykker. Synes at de andre forslagene du har fått med fingerskjøt eller egen skjøt over søyle er bedre.
Vil du bygge din egen bjelke så bygg på høyden istedenfor, typ med 3 stk 45x70-95 på høyden istedenfor (som en limtrebjelke er konstruert)
Jeg tror at det kommer til å se uproporsjonalt og klumpete ut med 90 mm brede vangstykker. Synes at de andre forslagene du har fått med fingerskjøtet eller egen skjøt over plint er bedre.
Vil du bygge din egen bjelke så bygg på høyden i stedet, typ med 3 stk 45x70-95 på høyden i stedet (som en limtrebjelke er konstruert)
Takk for ditt innspill!
Jeg har modellert opp trappen i 3D og jeg synes det ser OK ut rent proporsjonalt. Litt kraftige vangstykker, men jeg har bestemt meg for å kjøre 2 stykker 45x220 (altså at jeg bygger sammen fire stykker for å få riktig lengde). Trevirke er kjøpt, så snart skal det begynne å bygges vangstykker!
Hmm, googler litt rundt og finner ikke noe stort utvalg på trykkimpregnert limtre. Blir det til at man må spesialbestille mener du?
Hvorfor skal du ha trykt? Jeg har bygd noen frittstående utendørstrapper i ubehandlet treverk, og vangstykkene har holdt i 10 år og var i bra stand etter det. Det er festene til trinnene som vanligvis råtner hvis de er feilkonstruerte.
Hvorfor skal du ha trykkimpregnert? Jeg har bygget noen frittstående utendørstrapper i uimpregnert treverk, og vangestykkene har holdt i 10 år og var i bra stand etter det. Det er innfestingen av trinnene som pleier å råtne hvis de er feilkonstruert.
Jeg skulle gjerne visst hvordan man bygger hvis man skal legge den på en gressbakke
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.