Skulle trenge 6 stk skruvplugger med diameteren 6 mm, med en lengde på 70 mm eller lengre.
Finner dog ingenting over 50 mm.

Disse skal inn i vegg laget av lettbetong.

Antar at diameteren skal være 6mm.

Hvorfor ikke droppe pluggen og bruke lettbetongskrue i stedet? Sjekk f.eks. Essves sortiment.

Ta vanlige brune og slå inn med skallen på en spiker. Ellers vet jeg at jeg har hatt grå plugs som startet med et fastrør og deretter deltes mye bra men fant ikke i butikken sist jeg lette.

MathiasS skrev:
Antar at diameteren skal være 6mm.

Hvorfor ikke droppe pluggen og bruke lettbetongskrue i stedet? Sjekk f.eks Essves sortiment.
Jeg kjøpte IKEA gardinløsning der man henger opp gardinene på en wire. Problemet er at gardinene er ganske tunge sammenlignet med "vanlige", noe som fører til at wiren bøyer seg. I begynnelsen var alt bra, gardinene hang rett. Men det som skjedde etter et par dager var at festene i veggen begynte å løsne og brette seg innover.

Akkurat nå har jeg brukt 40mm plugg og hullene jeg har boret er 6mm.

Kan ikke bruke lettbetongskrue, siden det allerede er hull i veggen.

Ta vanlige brune og slå inn med hodet på en spiker. Ellers vet jeg at jeg har hatt grå plugger som startet med et fast rør og deretter delte seg mye bra men fant ikke i butikken sist jeg lette.
Skal jeg presse inn brune plugger, altså 8mm(?) i et 6mm hull, forstår ikke helt.

Sist redigert:
I elendig lettbetong kan jeg tipse om å bruke pluggen som brukes i spikerplugg, den er for 8mm bor og rundt 100mm dybde. Fungerer ikke denne fungerer ingen plugg i det hele tatt i hullet. I ditt tilfelle må du borre opp hullet en anelse, men har du allerede boret med 6mm og den har begynt å gi seg, må du nok ha grovere plugg for at det skal sitte.

Et annet alternativ er å rense ut hullet ordentlig og deretter trykke inn en ny plugg med f.eks. plastic padding elastic eller lignende, da kan du få feste i eksisterende hull med litt flaks.

Om du prøver at brun plugg ikke er for stor (skruen utvider pluggen) så mener jeg at det går bra å trykke inn så store plugg i veggen. Men selvfølgelig skal du bore hull for de samme. Obs det er alltid viktig å bore dypt nok hull.

Bruk lettbetongplugg som er dobbelt ekspanderende, de pleier å holde.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.