Trenger litt tips nå som jeg skal sette opp det samme laminatgulvet på veggen bak sengen som jeg også skal legge som gulv? IKEA-gulv.
begynner jeg ovenfra eller? Gips bak så trenger jeg å legge inn spiler for å ha noe å skyte dykkerten i med dykkertpistolen? Limer jeg også for ekstra sikkerhet på spilene?
Trenger alle tips jeg kan få da jeg ikke finner så mye informasjon om dette på nettet!
Jeg har fått litt ulike bud når jeg har snakket med andre personer om at det kan være bra å "skyte" i noen dykkert på veggen fordi gulvet skal sitte på veggen... men jeg har ingen anelse og guttegjette kan jeg gjøre så mye som helst
Føles som at det må bli rett og riktig fra starten.
Skyte i laminat blir sjelden bra. Nå er det vel iofs ikke noe fabelaktig HPL på et Ikeagulv, men jeg ville ikke gjort det. Begynn nedenfra, sett sammen de 2-3 første radene nede på gulvet og lim opp hele sjokket. Deretter kan du lime en rad av gangen.
Men skyte dykkert pleier man vel å kunne gjøre gjennom alt nesten
mowatom skrev:
Skyte i laminat blir sjelden bra. Nå er det vel iofs ingen svimlende HPL på et Ikeagulv, men jeg ville ikke gjort det. Begynn nedenfra, sett sammen de 2-3 første radene nede på gulvet og lim opp hele sjokket. Deretter kan du lime en rad om gangen.
Men skyte dykkert pleier man vel kunne gjøre gjennom alt nesten
Ja, men om den vender blir det jo ikke så elegant. Hvis du er bekymret for at det skal falle ned kan du slippe den tanken. Derimot kan man angre på at man har limt opp ting noen ganger, ettersom halve gipsveggen blir med når man vil ta det bort.
Det er vel klart jeg er bekymret siden jeg aldri har montert et laminatgulv på en vegg og derfor skriver jeg her for å få tips om hvordan jeg skal gå frem fra de som vet eller har gjort det tidligere siden det finnes så lite informasjon på nettet angående dette.
Kan jeg bruke dette når jeg limer opp og hvor mye "sättlim" skal jeg påføre.... Risikoen er vel stor for at jeg som er usikker kladder på for mye til ingen nytte...
mowatom skrev:
Ja, men om den vipper blir det jo ikke så pent. Hvis du er bekymret for at det skal falle ned kan du slippe den tanken. Derimot kan man angre på at man har limt opp ting noen ganger, ettersom halve gipsveggen blir med når man vil ta det bort.
mowatom skrev:
Ja, men om den vipper blir det jo ikke så pent. Hvis du er bekymret for at det skal falle ned kan du slippe den tanken. Derimot kan man angre på at man har limt opp ting noen ganger, ettersom halve gipsveggen blir med når man vil ta det bort.
Jeg hadde nok satt noen (5 kanskje) "kluttar" per rad... Om du ikke skal skru opp hyller i laminatet trenger det jo bare holde det mot veggen..
Edit: har ingen erfaring med "no more nails", men generelt så er man jo allergisk mot fyndige navn og markedsføring... Kjøp et lim av noe kvalitetsmerke, som passer de ulike materialene...