Hallo.
Jeg har hatt et gulv i andre etasje som svikter der lyden går tydelig ned til underetasjen. Der man både ser og hører når taklampen rister (nede i etasjen).
I sønnens rom i andre etasje kan leker falle ned når man hopper på gulvet.

Nå har jeg underholdt meg med å legge cc30 i stedet for cc60, se bilde.
Spennvidden er ca 3600mm og jeg har lagt C24 -195x45 som tar støtte på hver side på underetasjens vegger.

Det føles fortsatt ikke helt stumt.

Men har dere tips om hva jeg kan gjøre før jeg slår det sammen For maksimal 'stivhet'?

Gulvet før var 18mm + parkett, og jeg har tenkt å beholde samme høyde for flytende gulv.
Jeg har spontet treverk 18mm fra 50-tallet som jeg har tenkt å bruke. Eller burde jeg satse på gulvspon?

Satte to rader kiling plassert som vist på det rotete bildet til høyre.

Alle tips er velkomne.

• Byggeplass med treplanker, sagflis og støtter. Sekker med fyllmateriale til venstre. Uferdig gulvprosjekt i et tomt rom.
  • Bygge av gulv med synlige trebjelker og verktøy, inkludert sag og drill. Sagflis dekker gulvet rundt, og et lite juletre står ved siden.
T
Det kommer ikke føles stumt før du har lagt på undergulv og parkett. For å få det så stumt som mulig ville jeg ha skrulimet gulvspon på bjelkene med forskjøvede skjøter og deretter parkett på det.

For å dempe trinnlyd til underetasjen anbefales en form for isolasjon i etasjeskilleren, helst noe kompakt som steinull.

Vi har ca 380 cm spennvidde og 45x220 på c/c600 mm og kortlatt med samme c/c. Det var litt mykt da vi bare la plater løst på, så vi skrulimet en 45x95 på hver bjelke. Det føltes fortsatt mykt... så skrulimet vi gulvspon på det, og da ble det veldig mye bedre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.