Jeg flytter snart inn i mitt hus som jeg har kjøpt. Jeg vil ha en vegg med dør i stuen i andre etasje. Jeg har sett en del på youtube og man skulle kanskje klare å gjøre det selv. Men hva pleier sånt å koste hvis man hyrer en snekker? Selve veggen er kanskje 5 meter.

Er det noe man kan gjøre selv eller er det for vanskelig for en nybegynner?

M Förstagångsköparen skrev:
Jeg flytter snart inn i mitt hus som jeg har kjøpt. Jeg vil ha en vegg med dør i stuen i andre etasje. Jeg har sett litt på youtube og man kunne kanskje klare å gjøre det selv kanskje. Men hva pleier sånt å ligge på i pris om man tar inn en snekker? Selve veggen er kanskje 5 meter.

Er det noe man kan gjøre selv eller er det for vanskelig for en nybegynner?
Du kan absolutt gjøre det selv! Jeg har gjort lignende for et par år siden da jeg var "nybegynner" 😊

• Liker
Mjärn
  • Laddar…
Det er ikke så vanskelig å gjøre selv, men regn med at det tar tid. Slike ting som ser så lett ut på YouTube-videoer tar betydelig lenger tid for oss vanlige hvis det skal bli bra. Og vær nøye når du måler og sager. Hvis det er et gammelt hus som er litt skjevt med en cm her og der, så tar det enda mer tid å måle og tenke om. Hva det ville kostet har jeg ingen anelse om, jeg gjør alt bortsett fra strøm selv og har en masse uferdige prosjekter gående og lider av stressymptomer. :crysmile:

• Liker
Mjärn
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Det er ikke så vanskelig å gjøre selv men regn med at det tar tid. Sånt som ser så lett ut på YouTube-videoer tar betydelig lengre tid for oss vanlige om det skal bli bra. Og vær nøye når du måler og sager. Om det er et gammelt hus som er litt skjevt på noen cm her og der så tar det enda mer tid å måle og tenke om. Hva det skulle koste har jeg ingen anelse om, jeg gjør alt unntatt el selv og har en masse uferdige prosjekter på gang og lider av stressymptomer. :crysmile:
Haha hvorfor avslutter du ikke en ting om gangen da?

Haha hvorfor avslutter du ikke en ting om gangen da?
Det er morsommere å begynne på noe nytt. Et klassisk hus-eierproblem. :-)

• Liker
Screew
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Det er morsommere å begynne med noe nytt. Et klassisk husseierproblem. :)
Men du blir jo stresset av å ikke avslutte. Da kanskje det er bra å avslutte før du begynner på noe nytt.

Man kurerer stressen ved å fokusere tankene på et nytt prosjekt.

• Liker
  • Haha
Tjrex og 2 andre
  • Laddar…
Men du blir jo stresset av å ikke fullføre. Da kanskje det er bra å fullføre før du begynner på noe nytt
Jo visst er det så. Det er ikke et kjempeproblem for meg men jeg ville bare belyse et ikke helt uvanlig problem som kan oppstå når man har hus. Men vær ikke altfor redd for det. Føler du at du har tid så er det kjempegøy å bygge og fikse i huset.

• Liker
Mjärn
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man kurerer stressen ved å fokusere tankene på et nytt prosjekt.
Hodet på spikeren, så å si. :-)

C claym skrev:
Du kan absolutt gjøre det selv! Jeg har gjort liknende for et par år siden da jeg var "nybegynner"
Men når fugemassen skal på til slutt.. Hvordan får man det rett da? Slik at det ikke er for jævlig og ikke rett siden når man skal male?

Men når fugemassen skal på mot slutten.. Hvordan får man det rett da? Slik at det ikke blir for jævlig og ujevnt når man skal male?
hva?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.