Trenger å lage et hull mellom to bjelker i eksisterende gulv for å trekke ventilasjonsrør. Skal deretter legge igjen gulvet og legge klikkgulv oppå. Jeg lurer på hvordan man best løser dette. Trenger bjelker å spikre i, fungerer det å skru for eksempel 70*45 i de gamle bjelkene i lengderetningen eller skal jeg legge korte biter mellom bjelkene og legge for eksempel gulvplater på disse? Trenger ikke å se bra ut, men fungere uten å svikte/knirke.

Ingen som har måttet gjøre lignende inngrep før? Da tror jeg at jeg forsøker å utvide eksisterende regel ved å skru en ny langs denne. Det burde bli bra nok...

Det hele avhenger av hvilke mål det dreier seg om, og det har du ikke skrevet.

Reglene ligger cc60 og det handler om 28/90 spontet tregulv. Trenger å ta opp omtrent 2,5m.

Om det er et spont trægulv er vel det enkleste å rive opp så mange bord som trengs med hjelp av en spikutdragare, dra de rør som skal dras og til sist skru tilbake de bord som du løftet opp.

Sry, jeg misforstod spørsmålet, trodde rørene skulle trekkes gjennom gulvbjelker :)

Sist redigert:
Om du da får kortender som henger i luften så kotlar du der. Men enklest er vel å ta sirkelsagen og kjøre etter lektene 1 cm ifra så du enkelt kan lime en 45x70-95 langsmed bjelkene og høyden blir jo under endene, dra en tvinge og skru, så tilbake med avsaget etter installasjonen.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.