Nå har jeg pusset grunnmurene med C-mørtel fra Byggmax. Resultatet har blitt alt annet enn jevnt selv om jeg har lært meg en del, så synes jeg det varierer veldig mye fra gang til gang.

I går pusset jeg for eksempel den siste 4x2m biten. Blandet ca. 10 sekker, identisk blandet og med samme værforhold. Opplever likevel at enkelte omganger "tørket til" raskere enn andre. Det var nesten umulig å få samme overflatefinish fordi mørtelen var så foranderlig over tid... og vi snakker ikke så lang tid. Hele jobben tok ca. 3 timer fra start til sluttvask.

Nå er jeg jo ferdig, men er det forskjell i kvalitet på forskjellige typer? Finnes det noe som egner seg bedre for nybegynnere tro?

En ting jeg opplevde (uklart om det stemmer) er at hvis man glatter med stål så det blir helt blank overflate, så er den håpløs å pusse etterpå da den stivner mye fortere enn om overflaten er litt ru?? Ser ingen logikk i det, men slik virker det å være i alle fall.

Kan også dele det uvurderlige tipset å blande 10 min, hvile litt, deretter blande igjen et par minutter => betydelig mer "klissete" puss enn om man bare blander en gang...hvorfor står ikke det på sekken!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.