Hei! Min sønns pappa har håndverkere hos seg som jobber med diverse prosjekter, blant annet med å bygge et nytt tak over kjellerinngangen. Tidligere eiere hadde gjort en dårlig jobb da det ikke var noen blikkplater innerst mot veggen, så vannet rant i hulrommene mellom låsepanelen, rett ned og inn i kjelleren. Nå skulle dette utbedres, og jeg kan forstå at det kan være vanskelig å få inn en plate bak panelen og dessuten kappe den, men synes man kunne forvente seg en penere jobb av proffer. Antar at de har brukt sirkelsag, men vet ikke. Kanskje var det vanskelig å få på plass en planke å støtte seg mot ved sagingen. Er sirkelsag den eneste metoden, eller kunne de for eksempel ha brukt en fres? Bare nysgjerrig. Mot den andre veggen gjorde de det litt enklere for seg selv, og kanskje var det den beste måten. De satte opp en plate som dekket hele veggen istedenfor. Hva sier dere proffer om dette, eller ikke-proffer men med høye krav? Kanskje det bare er jeg som er altfor pirkete. For øvrig ser det bra ut. : )
 
  • Nærbilde av et rødt metalltak med vann, montert inntil en hvit panelvegg uten synlig renne for regnvann.
Panelet kunne ha blitt kuttet høyere opp, men ellers ser det ok ut, synes jeg.
 
En styreskinne og senkesag eller sirkelsag hadde kanskje gjort det rettere. Litt farge trengs kanskje også? Men avhengig av hvor synlig det sitter så kan det vel være greit. Litt høyere opp som tidligere sagt så det ikke spruter vann opp på endestykket så mye kanskje.
 
  • Liker
JaneGBG
  • Laddar…
Synes de ser ok ut med tanke på forutsetningene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.