5.212 lest ·
6 svar
5k lest
6 svar
Kuler på veggene samt ujevnheter i hjørnene under våtromsmatte mm.
Jeg bor i leiebolig hvor utleier totalrenoverer badet. Er dessverre veldig skuffet, det var betydelig finere med helt feilfritt flis før. Utleiers prosjektansvarlig mener dette er et grensetilfelle og sier at han ikke har nok kunnskap til å be håndverkerne gjøre om veggmatten. Han påsto at det ikke synes like mye når badekar og annen innredning er satt inn (!).
Håndverkeren var her igjen og slo ganske så hardt med en hammer på bulkene under veggmatten. Under er det gipsplater med sparkel på visse steder. Sparkelen var ikke jevn før veggmatten ble satt opp. Det er sparkelen og noe/noen skruehoder som utgjør alle bulkene.
Borden øverst sitter ikke fast på tre steder så jeg kan løfte den og se inn. Silikon er blitt brukt veldig frikostig i skjøten ved taket, det er en 1-4 cm bred ujevn silikonstripe som skinner kraftig. Taket er nymalt og malingen danner store ujevnheter (klumper) flere steder. Golvbeleggsmatten er ikke tett mot terskelen, der kan jeg også se inn under. Den gamle dørkarmen som sprakk ved rivingen er nå bare dekket over med en list (som ikke engang er ny, den har merker og hakk). Den når ikke ned til gulvet, mangler ca 1 cm.
Terskelen er bygget sammen av tre deler i forskjellige treslag og farger, og veldig ulike i høyden.
Rørenes inntreden i veggen skal dekkes over med en boks av en eller annen slag. VVS er ikke ferdig ennå.
Døren til badet har fått flere flekker med hvit maling, og er skadet på siden.
Baderomsskapets dører er helt skeive.
Venter på objektiv takstmann, men vurderer de også estetikken? Har ikke utleier ("stor kommunal utleier") noe å si i saken?
Legger ved bilder (da jeg ikke har tørket bort all smuss).
Håndverkeren var her igjen og slo ganske så hardt med en hammer på bulkene under veggmatten. Under er det gipsplater med sparkel på visse steder. Sparkelen var ikke jevn før veggmatten ble satt opp. Det er sparkelen og noe/noen skruehoder som utgjør alle bulkene.
Borden øverst sitter ikke fast på tre steder så jeg kan løfte den og se inn. Silikon er blitt brukt veldig frikostig i skjøten ved taket, det er en 1-4 cm bred ujevn silikonstripe som skinner kraftig. Taket er nymalt og malingen danner store ujevnheter (klumper) flere steder. Golvbeleggsmatten er ikke tett mot terskelen, der kan jeg også se inn under. Den gamle dørkarmen som sprakk ved rivingen er nå bare dekket over med en list (som ikke engang er ny, den har merker og hakk). Den når ikke ned til gulvet, mangler ca 1 cm.
Terskelen er bygget sammen av tre deler i forskjellige treslag og farger, og veldig ulike i høyden.
Rørenes inntreden i veggen skal dekkes over med en boks av en eller annen slag. VVS er ikke ferdig ennå.
Døren til badet har fått flere flekker med hvit maling, og er skadet på siden.
Baderomsskapets dører er helt skeive.
Venter på objektiv takstmann, men vurderer de også estetikken? Har ikke utleier ("stor kommunal utleier") noe å si i saken?
Legger ved bilder (da jeg ikke har tørket bort all smuss).
Er det en leiebolig så er det ikke ditt ansvar eller problem...
Synes du det ser dårlig ut så kall dit utleieren eller dens representant og vis til manglene, gjerne med litt kjennskap til gvk.
Dessverre kan det bli litt sånn når det er akkordarbeid hvis man bare er ute etter pengene...
Synes du det ser dårlig ut så kall dit utleieren eller dens representant og vis til manglene, gjerne med litt kjennskap til gvk.
Dessverre kan det bli litt sånn når det er akkordarbeid hvis man bare er ute etter pengene...
Utleierens representant har sett på det, men sa seg ikke ha nok kunnskap til å vurdere om det skal gjøres om. Han sa at den upartiske besiktigelsesmannen avgjør.nino skrev:
Baderommet var mye finere før renoveringen med fliser i fin stand, ingenting var slurvete gjort. Nå må jeg betale høyere leie for noe som ser mye dårligere ut enn før.
At terskelen ser ut sånn er ganske vanlig når man har hatt gulvleggere der som ikke har så snille snekkerkompiser...
Da synes jeg at utleier skal kontakte en upartisk takstmann...
Enten har de hatt en dårlig uke de som gjorde ditt baderom for det ser ikke bra ut...
En av feilene kunne man sluppet, men ikke alle i samme baderom.
Da synes jeg at utleier skal kontakte en upartisk takstmann...
Enten har de hatt en dårlig uke de som gjorde ditt baderom for det ser ikke bra ut...
En av feilene kunne man sluppet, men ikke alle i samme baderom.
Klikk her for å svare