Hei
Jeg fikk faktura for deponi og last av masser etter drenering.
Tilsammen har jeg blitt kvitt 180 tonn av deponi og fylt med 153 tonn av makadam.
Deponeringsplassen ligger omtrent 20 km fra mitt hus.
For dette ekstra arbeidet fikk jeg en faktura på 145 000 kr.
Lurer på om det kan stemme? Det høres ganske mye ut.
Hvordan skal jeg sjekke om fakturaen stemmer?
Takk for alle tips!
Jeg fikk faktura for deponi og last av masser etter drenering.
Tilsammen har jeg blitt kvitt 180 tonn av deponi og fylt med 153 tonn av makadam.
Deponeringsplassen ligger omtrent 20 km fra mitt hus.
For dette ekstra arbeidet fikk jeg en faktura på 145 000 kr.
Lurer på om det kan stemme? Det høres ganske mye ut.
Hvordan skal jeg sjekke om fakturaen stemmer?
Takk for alle tips!
Det høres spontant litt høyt ut, men ikke urimelig. Be om en spesifikasjon. Det kan være høye deponiavgifter.
Jeg måtte betale ca. 6000 kr for å få 20 tonn materiale bortkjørt. Med samme pris burde du ha betalt 54000 kr for bortkjøring. Makadam koster ca. 100 kr/tonn, og et lass på 10 tonn burde koste ca. 1500 kr å få kjørt ut. Så makadamen burde ha landet på kanskje 35-40000 kr.
Jeg måtte betale ca. 6000 kr for å få 20 tonn materiale bortkjørt. Med samme pris burde du ha betalt 54000 kr for bortkjøring. Makadam koster ca. 100 kr/tonn, og et lass på 10 tonn burde koste ca. 1500 kr å få kjørt ut. Så makadamen burde ha landet på kanskje 35-40000 kr.
Så det ser ut på fakturaen:pelpet skrev:Det høres spontant litt høyt ut, men ikke urimelig. Be om en spesifikasjon. Kan være høye deponiavgifter.
Jeg måtte betale ca. 6000kr for å få 20 tonn materiale bortkjørt. Med samme pris burde du ha betalt 54000:- for bortkjøring. Pukk koster ca. 100kr/tonn, og en lass på 10 tonn burde koste ca. 1500kr å få utkjørt. Så pukken burde ha landet på kanskje 35-40000kr.

Der har vi nok forklaringen - det ligger jo en masse maskinkostnader med der. "Last masser 1 dag 3500kr" og "schaktbil 700kr/t". Det, pluss litt høyere massakostnader enn jeg hadde, forklarer kostnaden. Jeg hadde egen traktor og leieflak.
Klikk her for å svare