Nysgjerrig på hva en stålplate 10mm tykk og 1000x2000mm kan tenkes å koste.

S
omtrent 4500kr ekskl mva
men da er det større mål 2500x1250

SBH skrev:
omtrent 4500kr ekskl mva
men da er det større mål 2500x1250
Takk. Åh nei, så ille er det, jeg gjettet på 3000. Skal lage arbeidsbenk modell solid men det blir litt mye for bare en plate. Vil ha noe man kan banke på og ha et stort 20kg skrustikke stå montert på uten problem.

S
har et forslag da. skal bare finne adressen

Tenk på at den veier 160kg og er ikke snill mot eggverktøy.

Det trenger ikke være rustfritt.

Vil ha en arbeidsbenk som gjerne kan veie 300kg, det er bare bra så den står stødig hvis man henger og bryter i skruestikken. Ingen eggverktøy på denne benken.

Sjekk med eks Bengtssons i Hagby, kjøpte bl.a. mitt garasjejern der. De har på "løsvekt".

Kul greie, har du også tenkt å ha den for å skape en helt plan overflate?

Skal du ha plate undertittel også, og hvilken type ben skal benken få?

S
tenkt at det var et alternativ så slipper du vekt.

Jeg har en 15 mm tykk som sveisebenk og det er helt fantastisk når man skal bøye og bende og det går an å spenne fast ting som skal sveises.

Tenk på at SBH pris er som din smertegrense om formatet er 1x2 meter.
Prøv om det finnes noe liggende på skraphaugen, ofte rusten men litt sliping og maling så fungerer det.

Protte

Hvis du lager en plate av trelekter, 45x95, og kler den med 5mm plåt da?

Nimajneb skrev:
Kul grej, har du även tenkt å ha den for å skape en helt plan overflate?

Skal du ha plate undertittel òg og hvilken type ben skal benken få?
Vil ha en plan glatt overflate og at skrustikken min sitter virkelig stødig.

Har 45x170 liggende som jeg tenkte å lage underdelen av. Bruke overdreven mye for å få den tung og bra. Tenkte å sette sammen 2 stk som en L og ha det som hjørneben. Så skal jeg ha sånn at jeg får under pallejekken under den dersom jeg trenger å flytte rundt på den.
Det blir også lagring på en vanlig OSB på underdelen.

En variant som ble nevnt kan jo være å lage en stødig plate med 45x170 som jeg slår sammen og deretter dekker med vanlig tynn 2mm plate, det har jeg liggende. Så hvis jeg kommer over en skikkelig plate på 10mm er det jo bare å legge den på.

Skulle det brukes også som sveisebenk er det vel litt tvilsomt om du vil ha trestamme under? I alle fall hvis du gjør langvarig sveisejobb i tykt gods.

Betong og tynnere plater da? Hel-limer du så platene på betongen så vil det bli skikkelig solid.

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.