13.934 lest ·
21 svar
14k lest
21 svar
Kostnad for vinduer?
Etter å ha kjent og klemmet på mange forskjellige merker, falt vi ganske enkelt for Ekstrands. Aluminium er ikke aktuelt i vårt tilfelle.
De produserer så vel innadslående "Europevinduer" som tradisjonelle "Sverigevinduer".
Jeg er ikke så begeistret for innadslående vinduer med skyhøy karm, så jeg valgte S-modellen.
Kvaliteten virker lovende. Laminert, kvistfritt, glasslist på innsiden, silikonforsegling osv.
Valgfriheten er stor, så vil man ha litt spesielle mål eller sprosser er det lett å spare penger på en leverandør som Ekstrands i stedet for for eksempel Elit og co.
På nettsiden (http://www.ekstrands.nu) finner dere informasjon og forbrukerprisliste!
Betal 10 dager før levering så får dere litt rabatt.
Ekstrands har sikkert sesongrabatt slik som de andre aktørene.
Et alternativ kan muligens være Morups Träsnickeri. Produktene ser likeverdige ut, men jeg har ikke sett dem i live.
Når det gjelder alu-vinduer vil jeg også fremheve H-vinduet i Lysekil. De vil helst handle direkte med entreprenøren, men er ikke urimelige. Dog ønsker de naturligvis gode dokumenter...
H-vinduet skryter av kvalitet og pent utførelse. Åpningsbart og faste partier ser i prinsippet like ut. Dette tilbyr for så vidt Velfac også, men sammenlign gjerne selv.
/Dadid
De produserer så vel innadslående "Europevinduer" som tradisjonelle "Sverigevinduer".
Jeg er ikke så begeistret for innadslående vinduer med skyhøy karm, så jeg valgte S-modellen.
Kvaliteten virker lovende. Laminert, kvistfritt, glasslist på innsiden, silikonforsegling osv.
Valgfriheten er stor, så vil man ha litt spesielle mål eller sprosser er det lett å spare penger på en leverandør som Ekstrands i stedet for for eksempel Elit og co.
På nettsiden (http://www.ekstrands.nu) finner dere informasjon og forbrukerprisliste!
Betal 10 dager før levering så får dere litt rabatt.
Ekstrands har sikkert sesongrabatt slik som de andre aktørene.
Et alternativ kan muligens være Morups Träsnickeri. Produktene ser likeverdige ut, men jeg har ikke sett dem i live.
Når det gjelder alu-vinduer vil jeg også fremheve H-vinduet i Lysekil. De vil helst handle direkte med entreprenøren, men er ikke urimelige. Dog ønsker de naturligvis gode dokumenter...
H-vinduet skryter av kvalitet og pent utførelse. Åpningsbart og faste partier ser i prinsippet like ut. Dette tilbyr for så vidt Velfac også, men sammenlign gjerne selv.
/Dadid
Aluminiumvinduer er nevnt i tråden. Vil bare påpeke visse forskjeller.
Ser ut til å være bare 2 produsenter som tilbyr aluminiumvinduer med tre på innsiden; nemlig Velfac og Kungsfönster.
Andre produsenter tilbyr trevinduer med en aluminiumslist på utsiden. En viss forskjell. Vær forsiktige med disse vinduene, ifølge min oppfatning så KAN det oppstå ventilasjonsproblemer mellom listen og treet, og dette kan mange ganger føre til råte som ikke alltid synes da det skjules av alulisten.
Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med Velfac eller Kungsfönster? Noen som har fått pristilbud fra disse selskapene? Jeg er selv interessert i å kjøpe et antall vinduer, men da skal det være aluminium med tre på innsiden og IKKE trevindu med aluminium på utsiden...
Ser ut til å være bare 2 produsenter som tilbyr aluminiumvinduer med tre på innsiden; nemlig Velfac og Kungsfönster.
Andre produsenter tilbyr trevinduer med en aluminiumslist på utsiden. En viss forskjell. Vær forsiktige med disse vinduene, ifølge min oppfatning så KAN det oppstå ventilasjonsproblemer mellom listen og treet, og dette kan mange ganger føre til råte som ikke alltid synes da det skjules av alulisten.
Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med Velfac eller Kungsfönster? Noen som har fått pristilbud fra disse selskapene? Jeg er selv interessert i å kjøpe et antall vinduer, men da skal det være aluminium med tre på innsiden og IKKE trevindu med aluminium på utsiden...
ORAMA som jeg har fått tilbud fra, har en ytterkarm helt i aluminium og innsiden i armert PET-plast som er isolert med ekspandert PS (Frigolit). Dette er deretter to-komponent lakkert slik at det ikke føles som plast - utsiden er pulverlakkert, de virker veldig robuste synes jeg.
Velfac vinduene med aluminium som vi har på jobben er problemfrie. Vi har hatt dem i 3,5 år og satte nylig inn slike igjen da vi bygde på. Vi har et 100 totalt i bygningen. Det som er bra med dem er at åpningsbare og ikke-åpningsbare ser identiske ut fra utsiden. Det liker arkitektene, og det er derfor de tegnes inn nesten alltid. Vi satt også Velfac med aluminium på sommerhytta som ligger 40 meter fra havet, alt for en malingsfri ferie mange år fremover.
Challe
Challe
Klikk her for å svare