1.274 lest ·
8 svar
1k lest
8 svar
Kortlat med glippe til gipsplaten, stabilt?
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Skal sette opp en tung TV og har kortlat bak gipsplaten og deretter satt opp gipsplaten, sparklet og alt. Merker dog nå når jeg skrur i skruene til TV-festet at det jo er typ en halv cm luft mellom gipsplaten inn til selve kortlingen, trestenderen. Mister festet bære evne nå? Kommer det til å ligge og tynge på gipsplaten på grunn av dette?
det er forskjell på bæring når kortling ikke er kloss.peterwesterlund skrev:
Skal sette opp en tung TV og har kortlet bak gipsplaten og deretter satt opp gipsplaten, sparklet og alt. Merker dog nå når jeg skrur i skruene til TV-festet at det jo er typisk en halv cm luft mellom gipsplaten inn til selve kortlingen, treverket. Mister festet bæringen nå? Kommer den til å ligge og tynge på gipsplaten på grunn av dette?
Medlem
· Stockholm
· 981 innlegg
Forsøker du bevisst å være uklar, eller hva er hensikten med dette?K Klasklättermus skrev:
Ontopic.. Jeg lurer mest på hvordan du har kunnet få slik glippe. Har du satt kortlingen for langt inn, eller har platen buktet ut? Om platen bukter ut kanskje den trekkes tilbake når du skrur fast TV-en?
Det som skjer er jo at du får en bøying i skruen i stedet for en ren trekraft. Hvor ille det er tør jeg ikke svare på, kanskje det holder å sette noen flere skruer enn det du hadde tenkt å gjøre fra starten?
nei.? bare du som synes å fundere.P PatrikJo skrev:Prøver du bevisst å være uklar, eller hva er hensikten med dette?
Ontopic.. Jeg lurer mest på hvordan du har kunnet få slik glippe. Har du satt kortlingen for langt inn, eller har platen bulet ut? Hvis platen buer ut, kanskje den trekkes tilbake når du skrur fast TV-en?
Det som skjer er jo at du får en bøyning i skruen i stedet for en ren trekkraft. Hvor ille det er våger jeg ikke svare på, kanskje det holder å sette inn noen flere skruer enn du hadde tenkt å gjøre fra starten?
kommer an på hvordan man monterer kortlinger så blir det lett luft og ikke kloss mot.
det bøyninger i skruen uansett. ved korrekt montering blir bøyningen mindre
til og med en trådR RoBo skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/kloss-an-eller-distans-foer-balksko.218395/
Klikk her for å svare