Vinner man noe på å kortle (tverrbjelke) mellom åsene i mellombjelkelaget? Har ca 3,5 m spennvidde og 2"x9" gulvåsar cc 60 cm. Blir gulvsponplate og vinylklikk-gulv som overflatelag.
 
Gulvet blir fastere om du legger inn kortler (krysskolver) midt på, men effekten blir ikke så stor hvis du skal lime sponplaten mot bjelkelaget da den til en viss grad har samme funksjon.
Det blir altså litt bedre men kanskje ikke verdt det, 9" og 3,5m spenn er jo ok uten.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.