Hei,
Har et 110V uttak til barbermaskin, fabrikat SCHUPA.
Vil nå oppdatere til et vanlig 220V uttak.
Har spurt min elektriker og han "husker vagt" at han har sett et slikt ombyggingssett, men vet ikke hvor man kan få tak i det!
Er det noen der ute, som vet hvor man kan få tak i en slik innsats som passer i eksisterende "boks",
så vil jeg være veldig takknemlig for en kontakt!
Mvh
Finn Olsen
Bakom sitter vel en transformator? Om du tar bort transformatoren og stikkontakten og setter inn en vanlig stikkontakt er vel problemet løst. Har jeg gått glipp av noe?
Problemet er at et vanlig innfelt uttak ikke passer i boksen, den er spesial for barberingsuttak med transformator. Muligens kan man sette en utenpåliggende (fireveis, pga størrelsen på boksen) over alle sammen, men det blir muligens krøll med tetningslag osv...?
I et baderom med et slikt barbersuttak kan man nok anta at tetningslaget har utspilt sin rolle...
Utover dette må man klargjøre om stedet der dette uttaket sitter er egnet/godkjent for et strømuttak. Absolutt minste kravet er at jordfeilbryter finnes men det er også krav i forhold til dusj/badekar.
Problemet er at en vanlig innfelt stikkontakt ikke passer i boksen, den er spesial for barberskjøt med transformator.
Muligens kan man sette en utenpåliggende (fireveis, på grunn av størrelse på boks) over alle sammen, men det blir muligens trøbbel med tettesjikt osv...?
Hva er dimensjonene på apparatboksen bak? En vanlig 2-veis stikkontakt med slike fester som strammer ut mot sidene i apparatboksen?
Hei,
Takk for responsen!
Bildet viser rommet der transformatoren sitter.
Innvendige mål på boksen er 90*60mm
Kontakten sitter på et toalett.
Jordfeilbryter finnes og en komplettering med jording må selvsagt gjøres!
På et "vanlig"-vegguttak er den dekkende flaten ca 100*80mm, så jeg skal prøve
om det går an å tilpasse festing til eksisterende boks.
Hei,
Takk for svaret!
Bildet viser området der transformatoren sitter.
Innvendige mål på boksen er 90*60mm
Kontakten sitter på et toalett.
Jordfeilbryter finnes og en komplettering med jord må selvfølgelig gjøres!
På et "vanlig"-vegguttak er den dekkende overflaten ca 100*80mm, så jeg skal prøve
om det er mulig å tilpasse festing til eksisterende boks.
[bilde]
Kan jo ikke være noe problem, bare bruke taggene man skrur inn og som trykkes ut i veggene på apparatboksen, i stedet for skruer i skruehullene.
Hei alle,
Det er nok løsbart, men spørsmålet mitt var egentlig om noen vet hvor
det går an å kjøpe en ferdig innsats, ville vært deilig å slippe å ha spesialløsninger!
Hei alle,
Det er nok løsbart, men mitt spørsmål var egentlig om noen har kjennskap til hvor
det går an å kjøpe en ferdig innsats, hadde vært deilig å slippe spesialløsninger!
Det er vel ingen spesialløsning å feste en stikkontakt?
Hei alle,
Det er nok løsbart, men spørsmålet mitt var egentlig om noen har kunnskap om hvor
det går an å kjøpe en ferdig innsats, det hadde vært greit å slippe å ha spesialløsninger!
Står overfor nøyaktig det samme dilemmaet, fant du noen løsning?