Jeg har tenkt å bygge noen takstoler, har hørt rundt på forskjellige byggevarehus, Beijer, ByggMax og det virker vanskelig å få tak i. Jeg skulle ha C14-C18 45x120-45x145.
På ByggMax så han på meg og sa: Nei, det kan vi ikke bestille hjem...
Andre steder fant jeg C14 lekter, men det skulle visst ikke gå til takstoler.
Noen som har kjøpt slikt virke og vet hvor man finner det? Östergötland, Linköping.
På ByggMax så han på meg og sa: Nei, det kan vi ikke bestille hjem...
Andre steder fant jeg C14 lekter, men det skulle visst ikke gå til takstoler.
Noen som har kjøpt slikt virke og vet hvor man finner det? Östergötland, Linköping.
Sitter og gjør beregninger etter Takstolsbokens program...det ser ut til å fungere med C14 virke, hvis jeg tar 45x145. Er C14 alltid C14, eller finnes det ulike klasser? Han på ByggMax sa at det ikke gikk å ha til takstoler...jeg vil finne ut så mye fakta jeg kan, og her ser det jo ut til å være en hel del dyktige folk.
Hvis du selv plukker ut ditt treverk trenger du ikke kjøpe ferdigsortert, aka klassifisert. Da plukker du ut rette fine lekter uten kvister og sprekker og bygger av det. Det kan du gjøre på Byggmax eller hvor som helst du har mulighet til å velge blant treverket.
Ok, takk! Det finnes jo så mange meninger om alt innen byggspørsmål. Man får mange tips. Det ser ut til å finnes utallige måter å gjøre ting på. Jeg prøver å finne ut fakta og tenke litt selv, men er veldig takknemlig for alle svar og tips.
Klikk her for å svare