Hei alle
Hvordan er det egentlig med konstruksjonstegningene, må disse følges slavisk, f.eks.
Min konstruktør synes at alt skal spikres inkludert vinkler osv., i min verden hadde det vært mye lettere å bruke ankermutter i stedet for det samme gjelder ved innfesting av f.eks. de ytre veggstenderne, der vil han at man spikrer mens jeg gjerne satser på skrue, litt dyrere men lettere når man er alene.
Kan man bytte ut disse komponentene uten at det blir en masse klager?
Eller må jeg få en ny tegning med spesifiserte skruer
Hvordan er det egentlig med konstruksjonstegningene, må disse følges slavisk, f.eks.
Min konstruktør synes at alt skal spikres inkludert vinkler osv., i min verden hadde det vært mye lettere å bruke ankermutter i stedet for det samme gjelder ved innfesting av f.eks. de ytre veggstenderne, der vil han at man spikrer mens jeg gjerne satser på skrue, litt dyrere men lettere når man er alene.
Kan man bytte ut disse komponentene uten at det blir en masse klager?
Eller må jeg få en ny tegning med spesifiserte skruer
Om du bytter flyttes nok ansvaret fra konstruktøren til deg. Tror ikke det blir noe klaging
Ankarspiken er bare å bytte til like lange ankarskruer.
Det er litt vanskeligere å vite hvilken skrue som for eksempel er like sterk som en 4" spiker, da det avhenger av hvilken type belastning den utsettes for. Og skruer oppfører seg på en annen måte, kan for eksempel knekke ved sidekraft på en måte som en spiker ikke gjør.
Det beste er jo å spikre, raskere og 1/5 av prisen
Ankarspiken er bare å bytte til like lange ankarskruer.
Det er litt vanskeligere å vite hvilken skrue som for eksempel er like sterk som en 4" spiker, da det avhenger av hvilken type belastning den utsettes for. Og skruer oppfører seg på en annen måte, kan for eksempel knekke ved sidekraft på en måte som en spiker ikke gjør.
Det beste er jo å spikre, raskere og 1/5 av prisen
Jo i og for seg 1/5 del av prisen, nå blir spik/skruv kostnaden ikke den største posten i budsjettet.
Var i første hånd beslag og lignende, føles bedre å skru ankerskrue enn spik.
Føles som konstruktøren har kopiert hele essve katalogen rett inn i k-tegningen
Takk for svaret
// Mikael
Var i første hånd beslag og lignende, føles bedre å skru ankerskrue enn spik.
Føles som konstruktøren har kopiert hele essve katalogen rett inn i k-tegningen
Takk for svaret
// Mikael
Klikk her for å svare