1.085 lest ·
8 svar
1k lest
8 svar
Konstruksjonsskrue, hvilken kan man bruke?
Hei, vi skal rive en bærende trestamme og da kommer vi til å skru opp en regel som limtrebjelken skal ligge på. Konstruktøren har sagt at vi trenger en Konstruksjonsskrue som heter WT-T 8,2*300.
Det skal også gå bra med en tilsvarende.
Noen som vet hva den evt. kunne hete? Vi får ikke tak i den vi skal😩
Det skal også gå bra med en tilsvarende.
Noen som vet hva den evt. kunne hete? Vi får ikke tak i den vi skal😩
Sjekk om konstruktøren mener ET-T. W sitter jo ved siden av E på tastaturet. Det er en skrue med et stort flatt hode. ET-T er Essves modell men det finnes tilsvarende fra andre produsenter, Heco, SPAX, "Big Dog" (Fast? Vsv?), MFT m.fl.N Nybyggaren82 skrev:Hei, vi skal rive en bærende treramme, og da kommer vi til å skru opp en list som limtrebjelken skal ligge på. Konstruktøren har sagt at vi trenger en Konstruksjonsskrue som heter WT-T 8,2*300.
Det skal også gå bra med tilsvarende.
Noen som vet hva den i så fall kunne hete? Vi får ikke tak i den vi skal😩
Pondus har tilsvarende og tror også Essve har det. Skit i bokstavene og se på dimensjonen. Hvert fabrikat har sin egen betegnelse og konstruktører pleier å bruke SFS skrue som ikke kan kjøpes over disk der normale mennesker kan handle. Vær forberedt på at skruen er svindyr i den lengden, ca 50-60 kroner stykk er ikke urimelig. Tenk også på at du ikke får bruke slag når du skrur den inn.
Ok, takk så mye for hjelpen. Vi får lete etter funksjonen (skrue i begge ender) og lengden 300😊Matti_75 skrev:
Pondus har tilsvarende og tror også Essve har det. Drit i bokstavene og se på dimensjonen. Hver fabrikant har sin egen betegnelse og konstruktører pleier å bruke SFS-skruer som ikke er tilgjengelige over disk der vanlige folk kan handle.
Vær forberedt på at skruen er svindyr i den lengden, ca 50-60 kroner stykk er ikke urimelig. Husk også på at du ikke får bruke slag når du skrur den inn.
Jeg blandet sammen Essves ET-T med WAF. Unnskyld meg, mine støtter for avvekslende bjelke ble festet med den siste. ET-T er av den typen du viste med doble gjenger.N Nybyggaren82 skrev:
Den varianten finnes også fra MFT som kan kjøpes på Hornbach. Vet ikke hvordan det er med butikker nord for Stockholm dog.
Dessverre ingen så langt opp😩
Klikk her for å svare