Medlem
· Skåne
· 29 innlegg
Holder på å feste sponplater i en kjeller for å skjule undersiden av kjellertrappen. For at sponplatene skal sitte stabilt tenkte jeg å legge en "syll" på gulvet som jeg fester sponplatene ved. På gulvet ligger det fliser. Hva sier dere? Trengs det syllpapp?
Antakelig ikke.
På den andre siden er det vel aldri helt feil med syllpapp. Det er vel bare å brette/klippe/skjære den så den ikke synes.
La ikke sponplatene gå helt ned mot gulvet. Slutt noen mm opp. Sponplater suger fukt som trekkpapir, og spesielt på kantene.
Har du fukt i gulvet?
Har du ventilasjon i kjelleren?
Blir det noe luftveksling under trappen?
På den andre siden er det vel aldri helt feil med syllpapp. Det er vel bare å brette/klippe/skjære den så den ikke synes.
La ikke sponplatene gå helt ned mot gulvet. Slutt noen mm opp. Sponplater suger fukt som trekkpapir, og spesielt på kantene.
Har du fukt i gulvet?
Blir det noe luftveksling under trappen?
Medlem
· Skåne
· 29 innlegg
Virker fornuftig!Oldboy skrev:Sannsynligvis ikke.
På den annen side er det vel aldri helt feil med syllpapp. Det er vel bare å brette/klippe/skjære den slik at den ikke synes.
La ikke sponplatene gå helt ned mot gulvet. Stopp noen mm opp. Sponplater suger fukt som trekkpapir, og spesielt på kantene.
Har du fukt i gulvet?
Blir det noen luftveksling under trappen?
Nei, jeg har ikke mye fukt i gulvet, men tidvis blir det fuktig noen steder. Kjelleren er som regel tørr (20-30% luftfuktighet). Luftvekslingen under trappen er veldig dårlig, tror jeg. Derfor bygger jeg ikke inn den helt.
Klikk her for å svare