Hei Alle Kloke byggahusere.

Har revet mitt baderom for å gi plass til et nytt som skal erstatte det fra 60-70 tallet.

Det gamle baderommet lå 30 cm over resten av huset på grunn av at en matkjeller rymdes under.

Min plan var å feste to lekter langs yttervegg samt indre mellomvegg og på disse stille de nye gulvlektene med cc 30, problematikken er at ytterveggene består av stein, store natursteiner så det det er stort sett umulig å bore rett og få til en god innfesting.

Plan nr 2 var å mure opp med leca blokker og stille lektene på men dette hindres av to avløpsstammer som går langs ytterveggen.

Et alternativ jeg har tenkt på er å mure opp med smale lecablokker innenfor rørene (ca 60 mm) og deretter armere og fylle tomrommet mot ytterveggen med betong men dette føles ikke helt riktig.

Rivningsarbeid i et gammelt bad, viser eksponerte rør og natursteinvegger. Ujevnt underlag med verktøy og materialer spredt rundt.

Hvordan hadde dere gjort for å få en stabil løsning?

Jeg synes det er vanskelig å tolke bildet sammen med din beskrivelse. Hva gjør alle disse grove kablene der? Er det ikke bare grunnmuren som består av hugget naturstein? Jeg synes det ser ut som murverk i bildens bakkant. Hvis du har en natursteinsgrunn kan det være hensiktsmessig å legge en eller flere bjelkelag på steinen og ved behov hugge ut i teglsteinen for disse.

Hei alle grove kabler er gulvvarme sløyfer som gikk i det gamle taket i matkjelleren..en hel del. Men jeg bygde nettopp om avløpet så jeg får plass med leca innenfor avløpet...blir nok best å støpe opp en ny grunn innenfor. Takk for svaret :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.