Hej Alla Kloka byggahusare.
Har rivit mitt badrum för att ge plats för ett nytt som skall ersätta det från 60-70 talet.
Det gamla badrummet låg 30 cm över resterande hus pga att en matkällare rymdes under.
Min plan var att fästa två reglar längs med yttervägg samt inre mellanväg och på dessa ställa de nya golvreglarna med cc 30, problematiken är att yttervägger består av sten, stora naturstenar så det det är i stort omöjligt att borra rakt och få till en bra infästning.
Plan nr 2 var att mura upp med leca block och ställe reglarna på men detta hindras av två avloppsstammar som går längs ytterväggen.
Ett alternativ jag har tänkt på är att mura upp med smala lekablock innanför rören (ca 60 mm) och därefter armera och fylla tomrummet mot ytterväggen med betong men detta känns inte riktigt rätt.
Hur hade ni gjort för att få en stabil lösning.
Har rivit mitt badrum för att ge plats för ett nytt som skall ersätta det från 60-70 talet.
Det gamla badrummet låg 30 cm över resterande hus pga att en matkällare rymdes under.
Min plan var att fästa två reglar längs med yttervägg samt inre mellanväg och på dessa ställa de nya golvreglarna med cc 30, problematiken är att yttervägger består av sten, stora naturstenar så det det är i stort omöjligt att borra rakt och få till en bra infästning.
Plan nr 2 var att mura upp med leca block och ställe reglarna på men detta hindras av två avloppsstammar som går längs ytterväggen.
Ett alternativ jag har tänkt på är att mura upp med smala lekablock innanför rören (ca 60 mm) och därefter armera och fylla tomrummet mot ytterväggen med betong men detta känns inte riktigt rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur hade ni gjort för att få en stabil lösning.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag tycker det är svårt att tolka bilden ihop med din beskrivning. Vad gör alla dessa grova kablar där? Är det inte bara grunden som består av huggen natursten? Jag tycker det ser ut som murverk i bildens bakkant. Om du har en naturstensgrund kan det vara lämpligt att lägga en eller flera bärlinor på stenen och vid behov hugga ur i teglet för dessa.
Hej alla grova kablar är golvvärme slingor som gick i det gamla taket i matkällaren..en hel del. Men jag byggde nyss om avloppet så att jag får plats med leca innanför avloppet...blir nog bäst att muta upp en ny grund innanför. Tack för svaret 
Klicka här för att svara