Hvordan sager jeg dette på en passende måte som blir pent? Skiller ca 5 mm i den ene enden og ved hjørnet nesten 10 mm. Kan tenke meg å gjære og gjøre litt snekkerarbeid, men har vanskelig for å forestille meg hva som er penest.

Hjelp!

• En overgang mellom tre- og flisgulv med en list på gulvet, og en betongfigur med nisselue ved siden av. Ujevn høydeforskjell ved krysset.
  • Ujevnt kutt mellom tregulv og hvit vegg nær en dør. Bakgrunn viser stjerne i vinduet og et rom med verktøy og utstyr.
  • Et hjørne av et rom med forskjellig høyde på gulv- og benkplater, samt en bit treverk som ligger på. En stikkontakt på veggen til høyre.
  • Gulv med tre kantet hjørne ved en overgang mellom trefinér og mørk stein, med liten avstand til en hvit list langs veggen.
Må skøyten være i tre? Ellers kan en profil i metall med litt fleks gjøre susen
Rostfri overgangsprofil i metall, 30mm bred og 200cm lang, vist på salgsside med pris 209 kr.

Z zamen skrev:
Må skøyten være i tre? Ellers kan en profil i metall med litt flex gjøre susen
[bilde]
Ah - skjønte nå at det ikke var skøyten som var problemet - glem hva jeg skrev! :-)

• Haha
  • Liker
Testarn og 1 annen
  • Laddar…
Z zamen skrev:
Må skøyten være i tre? Ellers kan en profil i metall med litt flex gjøre susen
[bilde]
Beklager, jeg ser nå at jeg ikke har vært helt tydelig i det jeg skrev. Nivålisten mellom gulvene finnes, og den er bare å kappe i riktig lengde. (Synes på første bildet)

Det jeg var ute etter, var hvordan sokkelen langs veggene kan skjøtes på en pen måte, da klinkeren har en høyde og parketten en annen.

Håper det ga mer mening. 😊

Klyv av den så den blir smalere over klinkeren.

• Liker
anthoon14
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Klyv av den så den blir smalere over klinkeren.
Problemet blir da at hele rommet med klinker trenger å klyves mer eller mindre, og det har jeg ikke verktøy til å gjøre pent eller tid til.

Men hvis man snur på det, så kunne man felle inn en list under sokkelen over parketten. Så din idé var faktisk ikke dum.

Faktisk kanskje penest for å ikke bryte linjen på sokkelen.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Problemet blir da at hele rommet med klinker trenger å kløyves mer eller mindre, og det har jeg ikke verktøy til å gjøre pent og eller tid.

Men hvis man snur på det, så kan man felle inn en list under sokkelen over parketten. Så ideen din var faktisk ikke dum.

Faktisk kanskje penest for ikke å bryte linjen på sokkelen.
Eller så kjøper du en bit sokkel som er litt høyere og kløyver den ned i ønsket høyde.

• Liker
7ender og 2 andre
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Eller så kjøper du en bit sokkel som er litt høyere og kløyver ned den i ønsket høyde.
Jepp den tanken fløy forbi akkurat også.
Det blir nok absolutt penest og mest smidig. Takk. Kommer tilbake.

Slik ble det. Med litt farge på så merkes det nok ikke så mye. Ganske fornøyd uansett.

Fant ingen sokkel som kunne avslutte på en pen måte og orket ikke å fundere videre på det.

Det man kan ha en mening om er vel nivåforskjellen. Men den er jo der av en grunn.

• Dørkarm og list mot vegg med tre- og flisgulv, nivåforskjell ved overgangen, provisorisk løsning uten matching sokkel, stor kuleformet dekorasjon i bakgrunnen.
  • Overgang mellom ulike gulvtyper med listverk, inkludert nivåforskjell. En stolhjul er delvis synlig til venstre. Vegglist med skjæring møter dørkarm.
  • En hånd holder en trekantet, hvitmalt trelist mot en bakgrunn av tregulv og en svart kabel.
  • Nærbilde av et hjørne med ulike gulvtyper og en hvit sokkel. En del av sokkelen står løst, med en synlig nivåforskjell på gulvet.
  • Liker
Anderscurl
  • Laddar…
Likt hvordan vi løste det. Litt mykfug og maling på det så.
Hjørne av et rom med to ulike vegger og gulvtyper, der en list dekker overgangen mellom gulvbeleggene.

• Liker
Dr Benz
  • Laddar…
Ja spørsmålet er om man skulle hatt litt helling på skjøten i stedet… hm det så nok litt bedre ut likevel.

F
Slik gjorde vår tidligere eier.

En avhyvlet sokkel ved en nivåforskjell på gulvet, med fliser på den ene siden og treverk på den andre.

Sockelen er høvlet ved nivåforskjellen. Ingenting vi tenker på.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.