Hvordan går man best frem når man skal sette opp hjørnebordene (145*170). Spikrer man først sammen dem på bakken og deretter monterer dem på veggen? Eller er det bedre å montere en planke om gangen?

Vil jo at det skal bli jevnt og pent i hjørnene. Det beste ville kanskje være å skru sammen dem og deretter sparkle/fuge igjen skruehullene.

Kom gjerne med tips.

Jeg pleier å bygge mine på bakken og så henge dem på plass. Det blir jo unektelig enklere å montere slik, og ja, jeg skrur dem sammen.

Hei!
Har skrudd og limt sammen mine knuter 28X145 med rustfrie torx og polyuretanlim (skumlim). Sitter som fjell og du unngår kjedelige glipper når treet tørker (vrir seg ikke heller). Vær nøye når du skal lime. Skru sammen bitene først uten lim, men dra ikke i skruene helt. Ta deretter fra hverandre alt og la skruene stikke ut et par millimeter på limsiden. På med limet og skru sammen helt. Fordelen er at alle skruer finner sine hull, og bitene glir ikke på det glatte limet. Bruk gjerne tvinger.
Hvis du skal fase "ytterhjørnet" på knuten med håndfresen, tenk på plasseringen av skruehodene!! :rolleyes:
Mvh/ Pelle

Ok, takk for tipsene. Jeg mistenkte at det blir enklere å montere dem liggende på bakken. Så at jeg hadde skrevet 145*170.. litt feil. Det er jo 145 *120 (28 mm).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.