Noen som kan forklare hvorfor mitt nylagte gulv knirker? Overflaten under er jevn og jeg har brukt både tarkofoam og dampsperre. Jeg har deretter spikret fast gulvlistene helt kant i kant med gulvet uten noe som helst mellomrom. Vet ikke hvorfor det knirker. Håper noen kan hjelpe meg.

er det flisen eller selve gulvet? og er det et tregulv eller laminatgulv? knirkefritt, knirkefritt overalt før du la gulvet? helt sikker?

zsimpey skrev:
er det sponplaten eller selve gulvet? og er det et tregulv eller laminatgulv? knirke- og knakfritt overalt før du la gulvet? helt sikker?
Det er lagt på betonggulv, tre klikk-gulv. Det er bare i kantene det knirker. Hvis man tar bort listen, virker det som det ikke knirker.

såklart. derav ångspärr. missa det. så det er bare mot veggene det knirker? kortende så vel som langende? om det er kortside så kanskje du ikke har slått sammen ordentlig og det ikke har låst seg helt, og derfor ikke er helt i posisjon og derfor knirker. ellers har jeg lite mer ideer dessverre.

Hva har du for avstand mellom gulv og vegg (antar at det er et flytende gulv)?

Jeg har typ 2 cm

oi hva skal du ha for fotlister da?

Vi har funnet ut hva det var. På siden av listen som settes mot gulvet hadde det rent litt maling på, så det var det som skrapte og lagde lyd. Bare fjern listene og slip bort malingen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.