Får begynne med å beklage min uvitenhet og om begrep brukes feil... Men har forstått det som at bjelkene som er synlige i vår åpne kattvind kalles for støtteben. Har nettopp kjøpt en eierleilighet i et hus fra 30-tallet og den forrige eieren har bygget åpen lagring i kattvinden. Vi skulle ønske å lage en bedre løsning for dette og egentlig bygge inn lagringen ved hjelp av lave ikea-stammer, men støttebena kompliserer det prosjektet en del. Jeg tror jeg vet svaret, men vil likevel spørre: er de bærende? Eller kunne man fjernet dem? Går det å se fra bildet?

Om det nå er som jeg tror, har noen tips om en annen god løsning for å prøve å bygge inn lagring snarere enn å ha det åpent som i dag?

• Åpen oppbevaring i loftsgang med synlige trebjelker og hyller, delvis fylt med esker og gjenstander mot skråtak.
BirgitS
Velkommen til forumet!

Støttebena pleier å holde taket oppe, så de er bærende.

Holder det med skyvedører foran hyller og skuffer?

BirgitS BirgitS skrev:
Velkommen til forumet!

Støttebena pleier å holde oppe taket så de er bærende.

Holder det med skyvedører foran hyller og skuffer?
Takk så mye!
Mistenkte dette...

Jo, det kunne vel vært en løsning, men vi har lyst på fine dører eller skuffefronter foran. Men da blir det jo en del DIY for å prøve å få til et noenlunde resultat i stedet for å kunne bruke ferdige skap og dører.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.