I vårt elvbyhus flytter jeg ut alt vaskerelatert utstyr til en tilbygd forbindelse og nåværende vaskerom vil i fortsettelsen inneholde varmekjele + garderober, altså ikke mer vask og fuktighetsrelatert lenger.

Jeg vil legge fliser direkte på nåværende våtromsgulv, jeg har lest at flislimet ødelegger plasten, men det spiller altså ingen rolle i dette tilfellet.
Eller kan man kanskje lime fliser for å bevare tetningslaget (dersom varmekjelen skulle begynne å lekke?)

Trenger man å slipe opp våtromsgulvet eller kan man bruke primer for å øke vedheften som jeg mistenker kan bli et problem?

Under ligger det 22mm gulvspån.

/benny

Burde ikke et problem være at du risikerer å få dårlig bøyestivhet med sprukne fuger/klinkers som følge? Et plastbelegg protesterer jo ikke så mye om det svikter litt i gulvet. Antar at Jon_h kommer med beskjed. :)

Om spånplaten ligger på 600 c/c så er gulvet ikke bøyningsstivt nok. Ligger det på 300 c/c er bøyningsstivheten ok. Men så er det jo problemet med vedhefting igjen. Det kan fungere, men man har ingen garantier. For å maksimere sannsynligheten for at det fungerer, ville jeg ha ruget opp og vasket matten grundig, og deretter brukt en festemasse med mye lim i. Sjekk med en produsent av slike produkter, de kan det bedre enn meg.

Milkshaken
jeg hadde revet opp jeg....

Rev opp hva da?, teppet eller gulvet for å forsterke med bjelker?

/benny

Jeg hadde revet bort teppet og enten limt gulvgips eller flytesparklet 12 mm for å få tilstrekkelig bøyestivhet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.