Jeg har to fliser i gangen som man kan høre er litt løse, og det høres ut som det er et hulrom under. Ville gjerne fikse dette og så at det finnes en lim som heter "fix a floor" hvor man enkelt borer hull i fugen og deretter sprøyter inn limet som trenger inn i hulrommet:

https://www.youtube.com/watch?v=tDApbyBZVFI

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe dette i Sverige eller lignende? Sjekket på ebay, men de som selger sender bare innen England =/

Sist redigert:
Har samme problem på kjøkkenet med 1 plate, sykt irriterende så har fått tak i noe som du linket ser ut som kanon👍

mm ser etter noe måte å få tak i noe

Kvitter vel hva det er for lim? Ta hva som helst som flyter ut hyfsat lett.
Det vanskelige er nok å få limet til å finne veien til hulrommet. Kan jo være fix rundt hele tomrommet.

Sist redigert:
nei, går ikke å kjøpe..

føles jo som et bra middel men at ingen selger er gal...

Går bra med vanlig byggskum oxå.

fast fogskummet renner jo ikke ned under platen. Funker dette??

OM platene nå er litt løse, så er det vel bedre å ta bort dem helt, og gjøre om det derfra!?
Å prøve å fylle opp et ev. tomrom under platene virker som overkurs i forhold til problemet.
Tror ikke det er enklere på noe sett, tar du som sagt bort platene ist så kan du ev. også finne ut hvorfor de er løse/bom.

Det er vel snarere overkurs å ta opp hele flisen enn å bore et hull i fugen og fylle på? Spesielt om man ikke har nye fliser å erstatte med i tilfelle man skulle sprekke flisen, noe det er stor sjanse for at man gjør.

• Liker
Lars48
  • Laddar…
Om den er løs er det jo bare å løfte den. Pirk inn noe skarpt ved kanten og bøy opp. Ev. skrap bort litt fugemasse først.

Om man bare "hører" at de er løse så har fixet oftest vært for tørt og ikke festet seg til flisen (dannet for mye skinn). Men flisene kan sitte ordentlig fast likevel. Vil man prøve å løfte dem så må man begynne med å fjerne fugen helt (forsiktig uten å skade flisene). Og deretter løfte flisen. Men jeg ville ikke gjort det om jeg ikke hadde reservefliser...

Og har man det så kan man bare slå i stykker flisen som er "løs".

Sist redigert:
Rolle85 skrev:
Det er vel snarere overkurs å ta opp hele flisen enn å bore et hull i fugen og fylle på? Spesielt om man ikke har nye fliser å erstatte med i tilfelle man risikerer å sprekke flisen, noe som er stor sjanse for at man gjør.
Derfor skrev jeg OM flisene er løse......da er det bedre å plukke dem opp.
Å lykkes med å fylle opp et evt tomrom under flisene er ikke så enkelt som det høres ut, som noen ovenfor skrev, så kreves det at
det ikke for eksempel ligger fliselim rundt flisen og at hulrommet er i midten.
Da kan du bore så mange hull du vil til ingen nytte....du får aldri inn noe i hulrommet....
Vet man hvordan det normalt ser ut under en flis, så forstår man problematikken.
Og du ser ikke ut til å få tak i mirakelmiddelet heller.....

Rolle85 skrev:
fast fogskummet rinner ju inte ner under plattan. Funkar detta??
Det fyller tomrommet med trykk. Det blir bedre enn lim. Har fungert bra for meg, både fliser og parkett som lager lyd. Få det tett rundt hullet og fyll på ordentlig. Det funker bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.