Hei! Jeg er i gang med å begynne å flislegge et lite rom i kjelleren, akkurat nå ligger det et plastbelegg over halve rommet som jeg straks skal rive ut, under det er det betonggulv.
I rommet er det en sluk i hjørnet, samt at varmtvannsberederen står ved siden av denne, overtrykksventilen er tilkoblet med en slange som henger ned i sluken.
Trenger jeg å legge våtromssikring i dette rommet? Jeg vil helst unngå dette for å la fuktigheten kunne vandre, ventilasjonen er bra på grunn av tilluftsventil. Jeg har ikke hatt noen problemer med fukt der nede før, og det er ingen dårlig lukt der overhodet. Ytterveggen har derimot fått noen blemmer bak malingen der man kan stikke hull så renner det ut sand/betong. Som jeg antar skyldes fuktighet som har blitt innestengt bak malingen?
Disse hullene vil jeg fylle igjen, og deretter skal hele veggen males over, bør jeg bruke maling som slipper gjennom fuktigheten eller motsatt? Tips om type maling?
Det var nok alle spørsmålene for øyeblikket, men jeg kommer sikkert tilbake med flere,
Tusen takk på forhånd.
MVH: R