Jeg skal sette en hel masse meter med tregjerde rundt tomten.
Da jeg satte opp gjerde rundt terrassen, skrudde jeg som vanlig fast hver eneste spile, men nå vurderer jeg i stedet å skaffe meg en skikkelig stiftepistol og skyte fast spilene med type 38-40mm stifter i stedet.

Tror dere dette vil fungere?

Først tenkte jeg å bruke min lille dykkertpistol, men da løsner vel spilene med en gang de begynner å tørke. Det kan de vel knapt gjøre hvis jeg bruker stifter - eller??

Jeg hadde nok brukt en 18 guage finish nailer med ~50mm spiker. Eller en "riktig" spikerpistol med 50mm's spiker

Klammer kan kanskje fungere men har ingen erfaring med den typen montering med klammer.
Vet derimot at spikerpistol funker prima

Har du testet selv med spikerpistol??
Det er jo litt vanskelig dessverre å prøve selv siden det er først når treverket tørker og vil vri seg at festingen settes på ordentlig prøve

Jeg har jo både en Finishpro18 og en Framepro601 (Senco begge)..

Men det føles jo som om spilene (22x95) kunne vri seg løs fra de tynne stiftene om jeg bruker stiftepistolen..

Ville vært den store pistolen da - med 2"-spiker..

Men jeg tror uansett på ideen min med galvaniserte klammer :)
Ikke pokker kan spilene vri seg løs fra doble klammer oppe og nede..

Nei finishpron 18 skal du absolutt ikke bruke til dette, det vil ikke holde lenge. Derimot kan du godt bruke 601:an og kjøpe 2" spiker, det har jeg brukt til gjerder og det sitter fortsatt oppe :)

/elof

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.