Noen som har gjort dette, tenker mer på hvilke forskjellige materialer som kan brukes, typ dekorasjon. Har et eldre hus som jeg har gjort om til hanebjelker og hentet frem takstolene og funderer nå på hva jeg kan kle dem med. Finnes det noe firma som har ulike varianter, tips meg gjerne.
MVH
MVH
Vi kløv noen solide stokker i fire D-formede biter med en firkantet kjerne i midten. Kjernen tok vi bort, samt den "øverste" av de halvmåneformede bitene og kledde deretter inn bjelken i de gjenværende tre halvmånene. Resultatet ser ut som en "ekte" stokk, virkelig rustikk og stabil, og passer godt til akkurat det rommet. Om det passer hos deg er naturligvis en annen femmer.
Synes du skal overveie å kle det inn med rosa plysj - tror det ville matche din personlighet..Trust skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor du skal kle inn frilagte taksperrer. Hvorfor ikke slipe de eksisterende taksperrene og deretter enten lakkere dem naturell eller beise med valgfri farge.
Herlins oljebeis har et antall farger - Kan anbefales. Deretter legger man et lag voksolje for å få en hardere / mer lettstelt overflate.
Det blir kjempefint og får et litt gammeldags preg over det hele. Du kan aldri få det samme rustikke utseendet hvis du kler med nye planker.
Hilsener
Roland
Herlins oljebeis har et antall farger - Kan anbefales. Deretter legger man et lag voksolje for å få en hardere / mer lettstelt overflate.
Det blir kjempefint og får et litt gammeldags preg over det hele. Du kan aldri få det samme rustikke utseendet hvis du kler med nye planker.
Hilsener
Roland
Klikk her for å svare