Noen som har gjort dette, tenker mer på hvilke forskjellige materialer som kan brukes, typ dekorasjon. Har et eldre hus som jeg har gjort om til hanebjelker og hentet frem takstolene og funderer nå på hva jeg kan kle dem med. Finnes det noe firma som har ulike varianter, tips meg gjerne.

MVH

På jobben kledde vi takstoler
med råplan virke om jeg ikke husker feil.

Mvh Putte

Vi kledde med mdf (beveger seg litt og sprekker litt i fugene, våre har ikke sprukket på langs, bare i kortendene) og malte. Mot hvitt tak er det pent med grått. Helst ikke gråblått men grått med et snev av gult i.

Vi kløv noen solide stokker i fire D-formede biter med en firkantet kjerne i midten. Kjernen tok vi bort, samt den "øverste" av de halvmåneformede bitene og kledde deretter inn bjelken i de gjenværende tre halvmånene. Resultatet ser ut som en "ekte" stokk, virkelig rustikk og stabil, og passer godt til akkurat det rommet. Om det passer hos deg er naturligvis en annen femmer.

Trust skrev:
Ngn som gjort detta, tenker mer på hva det finnes for ulike materialer å bruke, typ dekorasjon. Har et eldre hus som jeg har gjort om til ryggetak og plukket fram takstolene og funderer nå på hva jeg kan kle dem med. Finnes det ngt firma som har ulike varianter, tips meg gjerne.

MVH
Synes du skal overveie å kle det inn med rosa plysj - tror det ville matche din personlighet..

Jeg forstår ikke hvorfor du skal kle inn frilagte taksperrer. Hvorfor ikke slipe de eksisterende taksperrene og deretter enten lakkere dem naturell eller beise med valgfri farge.
Herlins oljebeis har et antall farger - Kan anbefales. Deretter legger man et lag voksolje for å få en hardere / mer lettstelt overflate.

Det blir kjempefint og får et litt gammeldags preg over det hele. Du kan aldri få det samme rustikke utseendet hvis du kler med nye planker.

Hilsener

Roland

Har sett en variant på "bjælker" som var laget i frigolit og som burde gå an å tre over en frilagt takstol. De ser ekstremt naturtro ut, sjekk med noen byggmarked, de vet sikkert hvor du får tak i dem.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.