Jeg har en ganske stygg stålbjelke i kjelleren min. For øyeblikket er den kledd med malt glassfiberduk, men jeg synes den virker litt kjedelig.

Hvordan ville dere gjort med denne? Tenker på om man skulle lime på litt MDF eller lignende, men det blir jo et veldig pirkearbeid. Finnes det smartere løsninger?

• En stålstolpe dekket med malt glassfiberstoff i en kjeller, omgitt av lyse vegger og et trepanelgulv.
Unikt namn
Sparkel?
Eller vil du at den skal oppleves grovere?

Unikt namn Unikt namn skrev:
Sparkel?
Eller vil du at den skal oppleves grovere?
Jeg er for dårlig til å sparkle, så det dropper jeg helst :)
Ikke nødvendigvis større, men litt mer prydelig kanskje.
Det må jo ikke bygge for mye da både trapperekkverket og koblingen opp mot taket ikke tillater det.

Unikt namn
Jeg er enig i at vev ser kjedelig ut, men litt uklart for meg hva du mener med ryddig. Er det en glatt malt overflate?

Jeg er overbevist om at det er lettere å få en ok finish med sparkel enn å få 2,4 meter lange MDF/tre-biter til å perfekt linjere rundt en stolpe uten behov for sparkel. Jeg kan jo selvsagt ta feil.

Det er jo bare å gjentatte ganger sparkle og pusse til du blir fornøyd. Husk å påføre det med tynne lag.

Det er jo selvsagt mulig at det går an å bare pusse bort veven med grovt papir og male direkte på stålstolpen også.

• Liker
BirgitS og 1 annen
  • Laddar…
Jeg ville fjerne veven og deretter male stolpen og den synlige bjelken i en kul farge.
Alternativet er å male løvranker og deretter kle den med klatreplanter (ekte eller plast).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.