Lurer på hvilket materiale som er å foretrekke når man "kler inn" stenderverket. Jeg hadde først tenkt på 9 mm utegips men har nå sett at mange bruker asfaboard. Hva skiller disse typene, rent teknisk? Er begge typer vindtette?
Hva er det beste valget?
 
Vi hadde asfaboard på vårt nåværende bygge men er ikke helt fornøyde. Etter noen uker i sol og fuktighet hadde asfaboarden en tendens til å bue seg, noe som burde forringe funksjonen dens. Neste gang tester vi nok utegipset.

mvh
David
 
Bob_the_builder
Utegips rocker. Den er stivere enn asfaboarden og tåler utemiljøet bedre.
 
David skrev:
Vi hadde asfaboard på vårt nåværende bygg men er ikke helt fornøyde. Neste gang prøver vi nok utegipsen.
Bygger dere hus for å selge? Hvor mange hus har dere bygget hittil? Lønner det seg virkelig?
 
Nja,
Jeg har en jente som ikke vil begynne å jobbe igjen.
Normale jenter får barn, min jente bygger hus. Så passer det min nomadeadferd også. Vi regner vel med å flytte hvert andre til hvert tredje år. Om man så tjener litt på det er vel ikke så galt heller selv om det ansees som stygt å tjene penger på bolig i Sverige. (Hva får man tjene penger på i Sverige forresten? Lottogevinster? ) Til slutt ser vi hva vi kan gjøre bedre/billigere neste gang, (elinstallasjoner for eksempel). >:( Det første bygget ble en million dyrere enn hva vi hadde tenkt oss. Vi er (i prinsippet) ferdige med vårt første bygge og har nettopp startet et nytt.

mvh
David
 
David skrev:
Om man så tjener litt på det er vel ikke fy skam heller selv om det anses som stygt å tjene penger på bolig i Sverige.
Jeg synes ikke det er stygt. Bare en jævla jobb....

Så dere har ikke engang bygget ferdig før dere begynner med neste bygging?
 
Det finnes slike som tjener penger på å bygge hus.

Bygningsarbeidere vil vi kalle oss ;)
 
David skrev:
Vad får man tjäna pengar på i Sverige forresten? Lottvinster?
Lottovinster og idrett, sen er det stopp.
 
lindstrom skrev:
Lottovinster og idrett, så er det stopp.
Idrett er faen meg ikke greit. De er jo skrevet i skatteparadis alle sammen. Ingen gjør rett for seg nå for tiden. Det var bedre før har jeg hørt. De burde skaffe seg en ordentlig jobb.

;)
 
Jaha, utegips ser ut til å være det som gjelder....

Jo appropå ketchup... ;D så tenker våre kjære politikere å øke gevinstskatten på hus...trist...
 
MathiasS skrev:
Idrett er jammen ikke greit. De er jo skrevet i skatteparadis alle sammen. Ingen gjør rett for seg nå til dags. Det var bedre før har jeg hørt. De burde skaffe seg en ordentlig jobb.

;)
Da var vi tilbake til lotterigevinster bare da.

mvh
david
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.