Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Den røde veggen inneholder sannsynligvis støtteben til takstolene. Antageligvis må disse avveksles på en eller annen måte for at veggen skal kunne fjernes. Man trenger å vite mer om takstolene for å kunne si noe sikkert. Tegningen er litt uklar på det punktet. Kan du måle opp takstolene så vil det gjøre det lettere. Gjerne oppgi snøsone også.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Jeg skulle også gjerne vite tverrsnittsmålene på takstolenes høyben.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Ser man på dine tegninger ser det ut som det aldri har vært noen støtteben. Det understøttes av at høybena tåler maks snølast uten støtteben. Jeg tror at du kan gjøre den forandringen du har tenkt.
Er det et gammelt skomakeri?
Er det et gammelt skomakeri?
Ser nå at jeg har rotet det til noe. Bildet der jeg har skrevet målene på hanebjelken og støtteben er fra en forslagstegning på endringer som aldri ble gjennomført. Det er kun planløsningen på de to nederste bildene som er fra opprinnelsestegningen.
Mitt hus og nabohuset ble bygget i samme tid av samme familie. Har hørt at det har vært skomakerivirksomhet i ett av husene. Hva får deg til å tro at det var skomakeri akkurat her? Verkstedet?
Mitt hus og nabohuset ble bygget i samme tid av samme familie. Har hørt at det har vært skomakerivirksomhet i ett av husene. Hva får deg til å tro at det var skomakeri akkurat her? Verkstedet?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Jeg tror ikke det spiller så stor rolle for min utregning. Typisk skomakeri med butikk og verksted like store.
Klikk her for å svare