2.651 lest ·
20 svar
3k lest
20 svar
Klarer jeg å pusse denne?
Renoveringsnybegynner
· Dalarna
· 3 173 innlegg
Hva er forskjellen på gipsmørtel og KC-puss?
Fotografen: Jeg ba om et tilbud som inkluderte alt. Det skulle kort sagt være klart for prøvetrykk. Tydeligvis inngikk ikke muren i hans pris, selv om det var småpenger i sammenhengen. Ifølge meg regnes ikke den der som "klar for prøvetrykk" siden muren manglet. Han ville dessuten ikke mure etterpå... så joda, jeg får skylde på meg selv som ikke tok det skriftlig. Til mitt forsvar så var det mitt første "tilbudarbeid" på hytta.
Tilbudet lå på 32tkr for installasjon og røykrør. Det endte på 33tkr uten mur.
Fotografen: Jeg ba om et tilbud som inkluderte alt. Det skulle kort sagt være klart for prøvetrykk. Tydeligvis inngikk ikke muren i hans pris, selv om det var småpenger i sammenhengen. Ifølge meg regnes ikke den der som "klar for prøvetrykk" siden muren manglet. Han ville dessuten ikke mure etterpå... så joda, jeg får skylde på meg selv som ikke tok det skriftlig. Til mitt forsvar så var det mitt første "tilbudarbeid" på hytta.
Tilbudet lå på 32tkr for installasjon og røykrør. Det endte på 33tkr uten mur.
Hobbyelektriker
· E
· 15 415 innlegg
Sikken j-la slingerbult...ja trykkprøving går jo uten mur bak, men ikke fyre...
Jeg ville ha gjort som følger. Dekk ovnen med plastsekker og tape. Det samme på gulvet. Deretter på med gips (Gypsum) som du drar ut med en vanlig bredsparkel. Hvis lettbetongblokkene er jevne, trenger du ikke ha et så tykt lag med gips, typ 5 mm. Det enkleste er å få en grov overflate, og da tar du en stor pensel, dypper den i vann og maler "i kryss" i den våte gipsmassen over hele overflaten. La tørke, klart.
Renoveringsnybegynner
· Dalarna
· 3 173 innlegg
Takk, det var en bra beskrivelse, akkurat det jeg trengte. Jeg skal nok kjøpe en til stein og prøve din teknikk på.

/Christian
/Christian
Jeg er amatør men har pusset/slammet enorme flater med denne teknikken. Det er enkelt. Ta en lecastein eller en lettbetongplate og tren på som du sier.
Klikk her for å svare