Jeg var inne på Bauhaus i dag for jeg tenkte å kjøpe ting til å bygge meg et undertak i yttergangen for kjøkkeninngangen. Taket der har helling så den enkleste måten er å sette opp et undertak liknende som vanligvis brukes på kontorer, garderober og i korridorer etc. Dessuten har jeg en lysrørsarmatur for den typen undertak som jeg tenkte å bruke. Jeg har for noen år siden sett at Bauhaus hadde dette så nå syntes jeg at det var på tide å kjøpe det jeg trengte. Det viste seg at de tidligere hadde hatt merket Parafon i sortimentet men at det nå hadde utgått. Så det ble å reise hjem uten å ha fått gjort noe og nå lurer man jo på hvor man kan handle i stedet? Så at det fantes noe merke som het Rockfon også, kanskje finnes det flere men hvilket merke er best å satse på?
Til å begynne med er det jo selve rammeverket jeg trenger.
Om platene er 600x600mm uansett fabrikat så spiller det jo egentlig ingen rolle hvilket fabrikat jeg velger, da kan jeg jo ta rammeverket fra en produsent og platene fra en annen.
Om platene er 600x600mm uansett fabrikat så spiller det jo egentlig ingen rolle hvilket fabrikat jeg velger, da kan jeg jo ta rammeverket fra en produsent og platene fra en annen.
Beijer har plater så de burde ha bærverk også. i og for seg Litt dyr plate om du ikke har noe lydkrav.E EPG skrev:
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/tak/innertak/akustiktak/akustikplatta-focus-a
Ja, du kan ta hvilken bærverk som helst til en vanlig 600x600 plate.
Det spiller faktisk stor rolle.E EPG skrev:
Rockfon og tidligere parafon, cdc osv plater slipper en masse steinull under installasjonen. Så gulner deres plater ganske fort.
Det er en økonomisk krumspring å ikke kjøpe ecophon. Om du kjøpte advantage som noen nevnte, husk at det er installasjonsretning. Dvs pilene skal gå samme vei eller 180 grader. Aldri 90. Nå til dags får alle undertaksfirmaer så pass gode rabatter på gedina så det er sammenlignbart. Ta kontakt med et lokalt firma og sammenlign hvilket pris de kan tilby på materialet.
Klikk her for å svare